zaterdag 27 juli 2019

Het Chateau in Damblain..

Het chateau in Damblain is van beheerder gewisseld per 1 juli en daardoor zijn er op dit moment geen reserveringen. Het nieuwe beheerdersechtpaar, hij Nederlands , zij Frans hebben hun intrek in het bijgebouw genomen. De eigenaresse belde me op en vertelde me dat de dame wel voor kleine groepjes wil en kan koken maar boven 6/7 personen durft ze dat niet aan, dus zal er misschien ooit een beroep op mij worden gedaan. MB vertelde me dat het echtpaar een stel is van 12 ambachten, 13 ongelukken; dat gaat mij verder niet aan. Ik zie wel of ze ook nog een beroep op me doen. Voor CvO is het balen. Maar die heeft inmiddels ook andere dingen in het vooruitzicht.

Ik kreeg begin juli een telefoontje van de FR52 met de vraag of ik de slotavond van "Les Diseurs D'Histoire" dit jaar weer voor mijn rekening wil nemen! Yes!! met alle liefde!! Dit jaar is het in Marnay sur Marne, m.b.v. 10 vrijwilligers het menu maken! Leuk!
En.....
9 augustus is er een avond in Marac, daar wordt een film/documentaire gedraaid in de openlucht op groot scherm en voorafgaand wil men een koud buffet voor 80/100 personen en aan mij is gevraagd of ik op dezelfde manier als op de slotavond een workshop wil geven aan 10 vrijwilligers en zo het koud buffet bereiden. Ook leuk dus!!
Ben de afgelopen week bezig geweest met de receptuur uitzoeken, in het net (Frans) uitwerken en de boodschappenlijst aan het samen stellen! Valt niet mee is een flinke klus.
Leuk menu uitgezocht, niet al te ingewikkeld.
Het merendeel van de boodschappen doe ik bij Le drive van Leclerc, dan heeft M ook wat te doen!!
Sommige dingen blijken wat lastig verkrijgbaar ,dan maar via internet, zo jammer dat de verzendkosten iedere keer zo tegen vallen. Ik heb een royaal budget. Komt goed!






Geen opmerkingen: