donderdag 19 maart 2020

De keuken is klaar, maar....................

Yeahh zo blij mee, de keuken is geplaatst en het ziet er fantastisch uit, alleen het werkblad is nog wel even een dingetje.
CP heeft van lokaal eikenhout een prachtig blad (eigenlijk twee) gemaakt. Met olie van Ikea wrijf ik dat met regelmaat in, maar een spetter water vlekt nog steeds dus daar erger ik me wel een beetje aan.
Volgens zeggen moet het op een gegeven moment er niet meer intrekken dus ik houd moed. Het is wel prachtig.
Door de slimme zet van M heb ik er nu nog een extraa stukje keukenblad bij, het wachten is op een andere koelkast zonder vriesgedeelte dan kan de combi-oven er bovenop en heb ik royaal 1.20 meter extra werkblad. Ideaal voor alle apparatuur.
Jl donderdagavond kwamen Max, Jolanda en Manon hier eten op weg naar hun wintersportvakantie.
Op het menu stond reefilet, van het reetje wat ik samen met BV heb gevild en geportioneerd. Ik bereidde het sous vide en serveerde het met een saus van eekhoorntjesbrood en room, een gratin en gebraisseerde witlof, was zooo lekker.
Manon bleef vrijdag bij mij en we hadden een gezellige dag. Zaterdagochtend ontbeten we met elkaar (M&J sliepen in een airbnb vlak in de buurt) en toen vertrokken zij richting la Plagne.
Inmiddels werden de restricties om en over het Corona-virus steeds strenger. Zondagaochtend werd alles gesloten en kregen zij maandagochtend te horen dat het hele skigebied gesloten werd, Ze bleven 's maandags nog daar ivm de grote uittocht en vertrokken dinsdags op weg terug naar Schiedam. Inmiddels had ik en flinke buikgriep dus heb ik helaas hun nachtje hier moeten annuleren.
Mijn darmen protesteren nog steeds en mijn spieren zijn pijnlijk, ik kijk het vandaag nog aan anders morgen toch de huisarts bellen.
Inmiddels zijn de regels zo verscherpt dat wij alleen nog maar naar buiten mogen met een verklaring.
Wim's werkgever zorgde voor een permanente ontheffing, als ik naar buiten wil moet ik dus een ingevulde verklaring op zak hebben anders..... boete

Oh en ik ben met 27 stemmen van de 46 gekozen voor de gemeenteraad!!!

Geen opmerkingen: