donderdag 9 april 2020

Quarantaine,

Inmiddels een royale week later, de situatie is nagenoeg niet veranderd maar gelukkig is het heerlijk weer en kunnen we voor of achter van het zonnetje genieten.
De bloesem in de fruitbomen is aan het uitlopen en de vogels zijn druk aan het kwinkeleren.
Ik ben al een aantal keren met de auto op pad geweest richting Neufchateau of Nogent en tot op heden geen last gehad van controle. In Neufchateau gaan sommige winkels voorzichtig aan weer open, weliswaar met allerlei aanpassingen, maar wel prettig. Bloem en broodbakprodukten zijn nauwelijks te krijgen, voor de rest zie ik weinig van schaarste. De boodschappen karren zitten bij iedere klant wel verschrikkelijk vol. Bij Le Drive van Leclerc is het zo ontzettend druk dat M nu daar weer is ingezet, blij wordt hij er niet van, maar als de grote baas je tijdelijk overplaatst kun je weinig anders dan het maar op volgen. Ze hebben het driedubbele aan bestellingen via internet per dag en lopen zich het rotjeknor. Ik heb via de andere mevrouw Bos bloem bij de molen kunnen bestellen en kan dus gewoon mijn volkoren brood blijven bakken. Wim vindt het warm eten tussen de middag niets en eet dus nu al meer dan een maand geen warm eten. Mij bevalt het zo veel beter en sindsdien heb ik (afkloppen) geen maagklachten meer.
Met de dames van de knutselklub zijn we sinds een week aan het rijmen. MB is begonnen met 4 regels en nu voegen we allevier iedere dag 4 regeltjes toe, ieder op haar beurt. Aan het einde van het "confinement" zal FP ervoor zorgen dat het in het net komt te staan en hebben we een herinnering aan dit Coronatijdperk. Ik moet zeggen; ik kijk er iedere dag wel naar uit, vind het een grappig idee en heb er lol in. Verder komt er weinig uit mijn handen. We hebben een overschot aan eieren en heb de neiging om veel zoetigheden te bakken. Maar dat is natuurlijk niet echt een slim idee.
De vaste afnemers zie ik niet en steeds gratis geven aan die en gene is ook niet de opzet. Ga er ook niet mee lopen leuren. maar het is wel zonde.
Dan het nieuws uit Nederland:
Wim's vader is weer terug in het Zonnehuis, maar het gaat niet echt geweldig. Hij is erg verward en omdat er in het huis ook Coronapatienten zijn, mag hij niet meer in zijn electrische rolstoel rijden. Ze hebben geen tijd hem de hele dag in de gaten te houden en hij was steeds verdwenen. Dus nu is hij "verplicht" op zijn kamer te blijven, dat is wel rottig. Wel  blij dat we via internet op de hoogte blijven. Met E. gaat het ook niet geweldig, veel secondaire klachten n.a.v. medicijngebruik.
We kunnen niet veel doen, hooguit  zo nu en dan whats appen.
Dit aanstaande weekend Pasen, dat wordt anders dan anders. Heb ook geen zin in versiering. Wel lekker asperges gekocht en die zitten nu dankzij mijn nieuwe Foodsaver met geklaarde boter thijm en  heel klein beetje aceito balsamico in vacuum voor bereiding  sous vide.
Wij wensen iedereen via deze weg Zalig Pasen.


Geen opmerkingen: