dinsdag 5 juli 2022

Excusez-moi...

Allereerst mijn excuses, ik had geen tijd, zin of gelegenheid om iets te posten. Natuurlijk is er best wel e.e.a gebeurd in de tussentijd, maar soms komt het er gewoon niet van om achter de pc te kruipen in de tweede woonkamer. We hebben intussen een laptop, maar de oude pc heeft toch nog steeds mijn voorkeur. Op verzoek van de vriend van GvB kocht ik via internet 3 x 4 kilo bittere sinaasappels voor jam. Die slaagde zo goed, waardoor ik 20 potten heb verkocht! met de schillen maakte ik ook een drankje ook dat viel enorm in de smaak. Ik vierde mijn 70ste verjaardag samen met H&D bij Atelier Grill in St. Geosmes. Met een glas champagne en een kaarsje op mijn dessert! Geen groot feest dit keer. De kinderen hadden geen mogelijkheden en ik had er ook eigenlijk niet echt fut voor. We kregen in de afgelopen periode veel bezoekers/slapers/eters. Iedere keer weer gezellig en veelal "oude" bekenden. Oud collegee H&E R. Twee stellen w.o. mijn vroegere buurmeisje van de slagerij met haar man onderweg met de caravan richting Spanje, voor tenminste 4 maanden! Ook mijn en MdL-H 's vriendin uit Friesland samen met haar nieuwe vriend. Zij kwamen met haar cabriootje op weg naar Benidorm om daar een appartement te kopen en daar voortaan het grootste gedeelte van het jaar te gaan wonen. Hij een rasechte Amsterdammer, die optreedt in bars en restaurants in Benidorm. Flink gelachen. M&F. L die een golfarrangement hadden geboekt in de buurt en kwamen lunchen. We hebben dus weer een voorraad pindakaas, hagelsalg en mayonaise. Zelf ging ik voor een begrafenis naar Nederland, de trein was belachelijk duur en met de Flixbus zag ik het niet zitten want dat waren nachtritten. Het ging vlot en ik hd zodoende ook tijd en gelegenheid om een lunchafspraak te maken met MdL-H en JL, die ook naar Ridderkerk kwam Super leuk en lekker! Ik nam voor M &J weer wat drankjes mee en potten fruit en kreeg de lege potten en glazen mee terug. Sliep in Maassluis en ging na de plechtigheid meteen terug naar huis. De familie B. heeft mijn aanwezigheid erg op prijs gesteld.
Het fruitseizoen is in volle gang, veel mirabellen zullen we niet hebben dit jaar, het vroor toen de bloesem in de bomen zat. Onze kersen werden door de vogels opgegeten, maar in het weiland naast ons barstte het van de zure kersen, ik ben de eerste keer stiekem gaan plukken. De tweede keer toch maar gaan vragen, was okay! Nu zijn de kruisbessen rijp en heb ik zwarte bessen en aalbessen geplukt zitten tijdelijk in de vriezer. Ik kan dus nog even verder met het maken van jam. De vriend van GvB is een hele goede klant! Met de academie stonden we op de Foire de la Gastronomie in Langres, drie dagen, was echt toppie. Veel gezien, goede sfeer en ik sta ook nog ergens op een foto met de Michelinsterkok van Chateau Courban Tagashi. Ik wacht met smart op een kopie!!!
Dit afgelopen weekend gingen we naar de Vendee, eindelijk weer op bezoek bij dat kleine manneke. Hadden een goed weekend met prachtig weer en twee keer bezochten we een paar prachtige plekken. Een Japans park en Terra Botanica in Angers, fantastisch!
Wim heeft sinds twee weken een masker tegen slaapapneu, de resultaten van het onderzoek waren echt schrikbarend slecht en de cardioloog regelde heel snel een afspraak, de vertegenwoodiger heeft ons alles uitgelegd. Het is voor beiden erg wennen want het is a) geen gezicht, b) maakt toch ook best veel geluid Maar het is voor zijn gezondheid en nu kan hij eindelijk weer redelijk slapen, hij rustte absoluut niet uit door die vele keren ademstilstand in een nacht!

Geen opmerkingen: