vrijdag 21 september 2007

Puin, puinpoeder, puinhoop.......

Het begint er zo zoetjes aan op te lijken dat er nooit een einde komt aan puin ruimen,
Nu Wim begonnen is met het plaatsen van de deur in de keuken die ons een wat makkelijkere toegang zal verschaffen naar de tuin, blijft hij tegelijkertijd ook bezig met het afvoeren van het PUIN
De tijd dat we alles beneden bij de dechetterie konden gooien is sinds begin dit jaar voorbij, Frankrijk is eindelijk een beetje milieubewuster geworden en heeft de kleine communes verboden om nog langer het afval op een berg te storten of in een voormalige sloot te dumpen. Gevolg is echter wel dat we iedere lading eerst in de aanhangwagen moeten gooien en dan naar of Nogent of Bourbonne moeten brengen en daar weer handmatig alles uit moeten laden en in een container mogen dumpen. Van daadwerkelijke afvalscheiding is nog niet echt sprake want veel mag in de container die aangeduid wordt met een bordje `tout venant`wat inhoud dat stoelen, puin, oude potten en dergelijke allemaal bij elkaar terecht komen dus wat milieubewust en afvalscheiding?????
Wim steunt en kreunt weer volop en ik moet zeggen het valt ook niet altijd mee, veel stofzooi,
zwaar werk en tegenvallers.
Het PUINPOEDER zit dus tot in de keukenkastjes en alles is bedekt met dit vreselijke stof.
Tegenvaller is ook dat ik jl. woensdag bij binnenkomst op mijn werk, in de hal ben uitgegleden over de natte vloer en een flinke val heb gemaakt.
Ben keurig geholpen en boven bij de telefoniste hebben we op mijn elleboog en pols
Arnica gesmeerd want het werd al snel flink blauw. In de loop van de dag werd het steeds pijnlijker om bonnen te nieten en te schrijven, want natuurlijk hoe kan het ook anders het is mijn rechterarm. Donderdagochtend was de pols flink gezwollen en op weg naar mijn werk gestopt bij de apotheek en een steunverband aan laten leggen, bij de centrale kassa
attendeerde iemand mij erop dat ik maar beter een “ declaration” kon laten opstellen.
Zogezegd , zogedaan maar aangezien leclerc niet mijn werkgever is werd me aangeraden naar het uitzendbureau te gaan en het verder via daar te regelen.
Adecco reageerde vrij nuchter gaf me de nodige papieren en verwees me naar de eerste hulp in het ziekenhuis voor foto’s.
Ook daar weer veel gedoe, want we hebben nog geen sociaal nummer en nog geen verzekering!!!!!!
Foto’ s gemaakt, aardige dokter die me vertelde dat er een klein scheurtje zit in een botje van mijn polsgewricht! Dat betekent dus voorlopig 1 week niet werken ik had zelfs 3 weken mogen stoppen maar ik wil eerst even afwachten hoe het gaat, over 3 weken zit nl de periode van vervangen erop.
Gespalkt en weer terug naar Adecco, want ondanks hun uitlatingen niets te betalen (want dat hoefde niet, hadden ze me voorspeld) moest ik toch de behandeling voorschieten.
Op de vraag of ik tijdens dit verzuim doorbetaald wordt konden zij me geen antwoord geven, prettig geregeld dus!
Vanochtend veel getelefoneerd, ik zal moeten wachten tot mijn eerste salarisstrook met minimaal 60 werkuren binnen is dan pas kan ik terug naar de Caisse Maladie en met terugwerkende kracht vanaf 23 juli jl. alles regelen.
PUINHOOP dus.
Het enige voordeel is dat ik de eerste schoolweek van Marieke haar ’s morgens kan helpen en aanstaande dinsdag met haar meekan voor haar eerste echte schooldag!
Vroeg op want de bus vertrekt om 7.45 uur en ze moet 5 minuten voor die tijd bij het bushokje staan.
Zal ons benieuwen…………………..

Geen opmerkingen: