woensdag 7 november 2007

Beter een goede buur dan een verre vriend!

M. en A. hebben de knoop doorgehakt, na de huizenjacht afgelopen weekend hebben zij gisteren een voorlopige koopovereenkomst toegestuurd gekregen ( lullig genoeg geen Nederlandse vertaling erbij dus heb ik mijn best gedaan om wat kanttekeningen te maken) voor de woning in Levécourt, dat is van ons vandaan een paar kilometer. We worden dus een soort van buren. Jammer genoeg zit er een flinke berg tussen anders konden we er zo naar toe fietsen of lopen, helaas is de weg bergopwaarts voor mij met de fiets niet te doen, dus zal het t.z.t wel de auto worden! Het ligt in hun bedoeling om ook het huis te verhuren, zodat we misschien ook voor hen sleutelbewaarder kunnen worden.
Ik kan me hun vreugde voorstellen, herinner me nog levendig hoe wij het toen allemaal beleefden. Het lijkt alsof je in een stroomversnelling belandt!
We gaan het dit keer allemaal op afstand mee beleven en zullen indien nodig hand en spandiensten kunnen verlenen.
Vandaag is het als het goed is Wim´s laatste dag helpen verhuizen bij een chique dame. Ze heeft alleen maar vreselijk zware eikenhouten meubels en een giga biljart en piano dus de mannen hebben zich een bult gesjouwd, maar daar staat een leuk uurloon tegenover en dat kunnen we goed gebruiken voor de rekening van de Peugeot.
Ik ben dus nog even zonder vervoermiddel en dat is niet handig.Kon dus ook niet naar de fysio, mag maandag weer. Gisteren had Marieke op school een cross en ik kon dus niet gaan kijken, best jammer voor haar. Ze is uiteindelijk van de 40, 26ste geworden!
Haar vakantie is vandaag begonnen, ik had gedacht dat ze wel naar Les Canailles wilde maar ze WIL niet! Dus moeten wij haar amuseren en dat valt niet altijd mee. Zij heeft ook nog Nigoland in haar hoofd en heeft haar mond alweer voorbijgepraat tegen B. en haar uitgenodigd om mee te gaan, terwijl we dat ook al aan H. hebben beloofd. Hoe gaan we dat weer oplossen???? Bij de overburen is het een beetje feest:
C. heeft gisterenochtend vroeg haar baby gekregen, een jongetje van 2800 gram, bleek dat het kindje de laatste twee weken geen voeding meer had binnen gekregen omdat er iets niet in orde was met de navelstreng. Gelukkig greep de natuur zelf in en kwam het kindje 3 weken vroeger dan uitgerekend. Met moeder en kindje gaat het goed. MC en S zijn dus nu opa en oma en nu afwachten hoe ze het verder oplossen, want het is een beetje vreemde situatie.
( maar dat gaat ons verder niet aan)
Nu het in Frankrijk vakantie is zullen de gezellige overburen ook wel weer deze kant op komen, hij gaat nog wel maar zij is een onsympathieke tante. Als zij over 10 jaar definitief hier naar toe komen kan het nog leuk worden!
Over buren gesproken ik was uitgenodigd op een heuse Tupperwareparty, een vreselijke muts van een demonstratrice (blijven steken in de 70ties) qua kleding ed. met een enorme babbel.
Mijn klachten werden van de tafel geveegd, producten waren meer dan 20 jaar oud volgens haar, volgens mij niet, en dus niet meer leverbaar, ze zou kijken wat ze nog voor me kon doen.
Er waren niet veel dorpsgenoten aanwezig, maar het is ook wel goed voor de samenhorigheid denk ik om op dat soort middagen aanwezig te zijn. Ik heb geen overdreven aankopen gedaan en een heerlijk stuk taart gegeten! Gastvrouw had haar best gedaan.
En wat die verre vrienden betreft:
We horen of lezen nauwelijks iets vanuit Nederland op een paar trouwe volgelingen na.
Zijn ze ons daar nu al vergeten??????????????????????????????????????????????

Geen opmerkingen: