zaterdag 10 november 2007

Op zoek naar werk

Maandag naar het Arbeidsbureau geweest om me in te laten schrijven als werkzoekende, met name in verband met de maanden januari/februari als het Office gesloten is.
Ik mis natuurlijk weer van alles aan paparassen dus moet ik weer overal achteraan gaan bellen. Mijn doktersbezoek ( ook vanwege een formulier dat ik mijn werk hervat) resulteerde in een verbaasde dokter die me vroeg of ik zeker wist dat ik wel weer kon gaan werken, want met zo´n fractuur moet je hier in F dus kennelijk minstens een half jaar rekening houden. Ze heeft uiteindelijk een formulier ingevuld onder vermelding van hervatting werk maar wel met behandeling van fysiotherapeut! Anders kreeg ik geen papiertje!
Dinsdag:
Mijn eerste werk (mid)dag zit er op, het was best even wennen!
M. degene die ik ga vervangen tijdens haar zwangerschap- en mogelijk ouderschapsverlof is een hoogzwangere, hyperactieve, dinsdag vooral supergestreste duizendpoot! Mense-me-lieve wat is ze rap van tong, ze struikelt soms zelfs over haar eigen woorden omdat ze wel vijf kwartier in een uur praat. Eigenlijk wil ze me alles tegelijk aanleren maar intussen ook zelf nog van alles doen. Het was dus maar een geluk dat er om vier uur een vergadering gepland stond, op het stadhuis over de Audio Guide. Met een aantal burgemeesters en belangrijke mensen van de stad Nogent. Ik werd dit keer netjes door de burgemeester aan allemaal voorgesteld als de mevrouw die vier talen spreekt! Ja, dat maakt wel degelijk indruk, hier zijn ze al blij als ze hun zeer slecht uitgesproken school Engels zo nu en nu kunnen ophoesten!
De vergadering ging vooral over de bewegwijzering van de Audio Guide wandeling, daar moet dus nog wel een keer of wat over vergaderd worden want iedereen heeft zo zijn/haar voorkeur. Daarna terug naar het kantoor voor wat laatste dingetjes, al met al een half uur later naar huis dan sluitingstijd. Intussen natuurlijk pikkedonker en dan moet ik toch steeds weer even wennen. Mijn mobieltje werkt meer niet dan wel onderweg, dus daar moeten we wel even achteraan, want stel je voor dat je daar op zo´n weggetje pech krijgt! Moet er niet aan denken! Werd onderweg aangehouden door een politie auto, ze gingen naast me staan de agent opende zijn raampje en bazelde iets over mijn knipperlicht, ik begreep hem niet en vroeg in (expres) gebroken Frans wat hij bedoelde, hij zei dat ik mijn knipperlicht aan moest zetten voordat ik ging stoppen. Ik keek verbaasd, vroeg nogmaals hoezo en toen haalde hij zijn schouders op en reden ze verder! Ik denk dat hij gewoon even wilde checken of ik mijn gordel droeg of zo ik weet tot nu toe nog steeds niet waar het nou over ging.
Ik was dus later thuis dan gedacht.
Gisteren woensdag was M gelukkig een stuk rustiger, maar wel ellende want de printer heeft het begeven en dat is daar erg lastig, want er gaat nogal wat post en dergelijke de deur uit, dus moesten we alles met de hand schrijven. Heb er wel een paar mailtjes uit laten gaan, maar het toetsenbord is nog erg wennen. Blijven oefenen ook met het schrijven van correcte zinnen! zonder spelling- of grammaticafouten Documentatie de deur uit met begeleidend schrijven ed. Alle bezoekers worden geregistreerd, die weer verwerken in een statistiek enz. enz. Zij vond het dus een ramp! Er moet dus met spoed een nieuwe komen. Daar moet dan wel toestemming voor komen van het bestuur. Nu maar kijken hoe lang dat zal gaan duren.
De president doet niet zo moeilijk maar mag dat natuurlijk niet alleen beslissen. Nu dus afwachten of ook at soort dingen afhankelijk zijn van de bureaucratie!

Geen opmerkingen: