vrijdag 19 oktober 2007

Voor/van het vaderland weg………..

Dinsdag is in het ziekenhuis mijn gips eraf gegaan, het voelt(de) erg raar, duim is superstijf omdat hij natuurlijk 4 weken gefixeerd is geweest, het was en is nog wennen. Af en toe een gemeen pijnscheutje als ik te veel doe, een
waarschuwkinkje zullen we maar zeggen. Ik heb 18!! fysiobehandelingen voorgeschreven gekregen (belachelijk, lijkt me maar ze doen hier niet misselijk over ziektes, kwaaltjes, klachten als je komt met een hoofdpijnklacht ga je meteen in de molen en krijg je medicijnen voorgeschreven die tegelijkertijd alvast helpen tegen eventuele maagklachten die je weer van de medicijnen zou kunnen krijgen!) Kon bij de fysiotherapeut meteen de volgende dag al terecht, het is daar net een klein lopende band bedrijfje terwijl ik aan het apparaat met elektrodes zat, werd er intussen al een andere mevrouw gemasseerd. Zou drie keer per week voor een behandeling moeten, heb gevraagd of dit echt noodzakelijk is hij zou het aankijken.
Ik heb hem gevraagd of ik mag/kan autorijden want Wim speelt nu dagelijks bijna privéchauffeur en dat worden we allebei wel een beetje beu.
Gisteren kwamen de 4 dames uit 52 bij elkaar ,bij ons thuis dit keer.G en wij wonene hier nu natuurlijk permanent. ML krijgt nu toch ook steeds meer zin om definitief hier te komen wonen. Het vaderland loopt zo langszamerhand leeg lijkt het. Zelfs de fysio vroeg of we waren weggegaan vanwege het wassende water! Veel Fransen beginnen ook tegen de invasie
Nederlanders aan te hikken lijkt het. Ik kreeg van iedereen een klein aardigheidje maar het lijkt me een goed idee dat af te schaffen, G had een leuke boekenlegger gemaakt van de foto´s van de keer bij haar thuis en deze gelamineerd. Heel attent.
Volgende keer is het bij I. zij maakt zich nu al druk over de lunch, nou meid als je dit leest maak je dan aub absoluut geen zorgen het gaat nog steeds om het gezellig samenzijn en we eten wat de pot schaft. Het is zeker geen competitie en ieder heeft zo haar kwaliteiten. Mijn passie is natuurlijk kokkerellen en ik vond het leuk de dames op wat culinairs te trakteren.
Marieke´s eigen gevangen forel was echt helemaal super. Dus als we weer eens eters krijgen weten we dat we eerst moeten gaan vissen!!!!
We hebben het erg gezellig gehad zo met z´n viertjes. Heb weer een stapel boeken om te lezen, maar nu Wim heeft ontdekt dat je via Internet "gemiste programma's" kan kijken hebben we alle oude afleveringen van Spoed, Ik vertek ed. deze afgelopen week gekeken. Dus niks lezen bij de open haard maar teevee! Hij mist dat best, mij zal het een zorg zijn. Hij luistert ook heel graag 's morgens naar Edwin Evers, de telefoongesprekjes zijn (soms) leuk maar de muziek die hij draait op de vroege morgen vind ik echt helemaal vreselijk. Hij vindt lezen het "herkauwen van andermans gedachten"! en daar is wat hem betreft alles wel mee gezegd.
Van G. kreeg ik het boekje wat vis FF was gepromoot " Wonen naast God" ben benieuwd of ik er dingen in herken. Bij het boek van H. Oosterveld voelde ik dat heel duidelijk. Alles wat je meemaakt hier in de campagne hebben andere Nederlanders vaak ook beleefd. Ook zij zijn opgelopen tegen de enorm bureaucratie, de traagheid van werklieden ed. En dan heb je weer even het gevoel : het ligt gelukkig niet alleen aan ons! Misschien dat mijn blog ook ooit nog eens in aanmerking komt om uit te geven. Brengt misschien ook nog geld in het laatje , wie weet.
Zelf vind ik het leuk om alles opteschrijven en te delen met anderen en het lijkt me ook heel leuk voor Marieke. Over haar gesproken, gisteren ging het weer eens even goed fout! Ze moest een boekverslag maken voor Frans, ze had de griezelbus gekozen, wist dit al een dikke wee geleden, maar stelde het uit. Tijdens hetassisteren van Wim met een zware gipsplaat riep ze om hulp en ik liet haar weten op dat moment geen tijd te hebben. Ze zei dat ze dan nog even naar B. ging en vertrok. De boel de boel latende. Uiteindelijk heb ik om half acht opgebeld om haar naar huis te laten komen. Na het eten begon ze natuurlijk dat ze dat allemaal nog moest gaan doen! Het was intussen al tegen kwart over acht en normaal gesproken gaat ze dan in de douche om om 9 uur in bed te kruipen. De boosheid sloeg toe want ze moest dit eerst doen anders krijgt ze een kruisje en drie kruisjes is een flinke straf op school!, ze heeft er al twee! Het was een hele strijd om haar toch onder de douche te krijgen en ze heeft dan echt een enorme vervelende manier van het uiten van al haar on gerieven/boosheden. De verwijten raken je ziel!
Uiteindelijk koos ze toch voor de douche en hebben we samen het boekverslag gemaakt, gevolg was dat ze pas om tien uur naar boven vertrok! Eigenlijk moest er nog een tekening bij, nou dat is dan jammer. Ze zal moeten leren dat ze alles beter planned. Ze vertelde dat ze misschien hulp krijgt voor het lezen vanuit Chaumont ik had haar mentrix een briefje gestuurd met de vraag voor een evaluatiegesprek heb nog niets terug gehoord! jammer.
Er is aan haar wel gevraagd of ze een Nederlands recept wil meebrengen zodat ze een keer een Nederlandse maaltijd kunnen verzorgen. Marieke stelde haar lievelingsgerecht met rode bieten in de oven voor. Dat ga ik dus even vertalen en uitprinten. Ben benieuwd hoe dat ontvangen zal worden. Ik bood aan om dan te komen helpen koken, maar daar wilde Marieke niets van weten.
Stel je voor je MOEDER in de kantine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het idee alleen al!

Geen opmerkingen: