zaterdag 15 maart 2008

De tweede ronde, de tweede ronde.......................

Het is onrustig in M. de hele week gonst het van de geruchten, zie je de dikke zwarte audi voor huizen staan en wordt er achter gesloten deuren flink gekonkelefoest. Ik had eigenlijk het besluit genomen me voortijdig terug te trekken, maar ben door BB over de streep getrokken om toch nog even door te zetten en af te wachten hoe het morgen uit zal pakken.
BB heeft verschillende mensen gevraagd hun stem op mij uit te brengen om zodoende toch een beetje de oppositie te kunnen vormen. Het is so wie so zeker dat TB zich als burgemeester zal presenteren, MB trekt zich daarvoor terug, maar stapt niet op! Het is toch wat; zo’n klein dorp zo weinig inwoners en dan toch noch zo’n enorme heisa!
Ik kan niets anders doen dan morgenavond 18.00 uur af te wachten. Denk niet als ik zo het rijtje in gedachten langs loop, dat ik het ga redden, maar we zien het wel!
Ik zit op kantoor het is heel rustig in de stad, vanochtend ging het nog toen stonden er wat marktkooplui voor de deur, veel vioolen en primula’ s maar de prijzen schrikken me iedere keer weer af. Toch jammer dat het HC zo ver weg is, wat was dat toch een luxe zoveel planten en bloemen voor kleine prijsjes. Denk dat we toch wel weer een keer een afspraak moeten maken met DM voor wat handel. Intussen heb ik ook her en der geinformeerd wat je nodig hebt om handelswaar op de markt te kunnen verkopen, welke papieren, waar inschrijven ed.
Als ik geen werk vind dan zal ik toch op een andere manier ons dagelijks brood moeten gaan verdienen en dus gooi ik hier en daar wat visjes uit. Heb gisteren een folder gemaakt voor het houden van een workshop WASHI eieren maken, afhankelijk van het aantal deelnemers of thuis of in de salle van M. Ik ga hier en daar die folder verspreiden/ophangen en hoop op respons. Zou natuurlijk leuk zijn als het kan plaatsvinden wanneer er voldoende animo voor zal zijn. Dat soort schnabbels heb ik altijd leuk gevonden en je weet nooit waar het allemaal weer goed voor is. Maandag uit delen bij de gym. Misschien een klein persbericht in de krant.
Eerst kijken of het lukt om de zaal te lenen, zonder kosten.
Ik wacht ook op een telefoontje van een Nederlands makelaarskantoor in FB die een medewerker zoeken, dat zou ik ook vreselijk leuk vinden. Tenslotte heb ik al de nodige ervaring op het gebied van dienstverlening en het openen van rekeningen bij een bank of het aansluiten van electra en telefoon. Verder heb ik me al bij de diverse uitzendbureaus in laten schrijven en is mijn CV geactualiseerd. Ik laat duidelijk blijken aan iedereen dat ik stevig baal dat ik het veld moet ruimen hier, ik vind het nog steeds geen stijl. Monsieur P zei gisteren:” ze hebben je dus alleen gebruikt om het gat op te vullen!” en Ja, zo voelt het dus uiteindelijk wel.

Geen opmerkingen: