maandag 17 maart 2008

De uitslag!

De uitslag gisterenavond om 18.00 uur van de gemeenteraadsverkiezingen was toch ff spannend. Een hele schare belangstellenden stonden in het zaaltje van de mairie, alles geheel volgens protocol (?) ik mocht turven/vinken samen met EM.
De urn werd omgekeerd alle blauwe envelopjes op stapeltjes van 10 gelegd. Er waren 61 mensen geweest van de 71 dus wel een goede opkomst. En toen begon het oplezen van de namen die op de briefjes stonden. Het was me opgevallen dat er in het stemhokje briefjes lagen met de naam van JC erop en een stapel blanco papiertjes. Toen ik kwam lag er géén pen ( was dit bewust?)
dus als je op mij had willen stemmen (het heet anoniem te zijn ), moest je dus om een pen vragen, das al opmerkelijk, toch? De speciale lijst van Wim en mij vanwege het feit dat wij hier nu wonen en stemrecht hebben, bleek ´s morgens zoek. Heel veel stress van burgemeester en consorten later en een aantal telefoontjes kregen zij van de prefectuur toestemming dan maar zelf een lijst uit te schrijven voor ons beiden!
Toen dus het oplezen begon had ik al snel een voorsprong; maar toen gebeurde het dat er een flink aantal blanco briefjes uit de envelopjes kwamen. (hadden deze mensen NIET begrepen dat je er mijn naam op had moeten zetten of was het een bewuste keuze om blanco te laten om geen voorkeur uit te spreken????) het uiteindelijke resultaat was 22 stemmen voor mij 28 stemmen voor mijn "vriendelijke, gezellige" buurvrouw en 11 blanco! Zij heeft dus gewonnen, ik ben zo beleefd geweest haar te feliciteren! Maar mijn teleurstelling over de gang van zaken was op mijn gezicht te zien! Ik heb nog een opmerking gemaakt over die lege briefjes en toen werd me nog even tussen neus en lippen verteld dat ik mijn naam er ook op had mogen zetten, als ik dat had gewild. Nou ja zeg, ze mogen nieuwelingen wel eens een beetje beter voorlichten in het vervolg!!!! Achteraf hebben ze me vreselijk aan mijn lot overgelatenen dat neem ik ze toch een beetje kwalijk. Over 4 jaar zijn er weer verkiezingen, wie weet lukt het dan. Vanochtend belde de aftredende burgemeester nog even op. Bedankte me en zei dat ik het er uiteindelijk toch niet slecht had afgebracht en dat de blanco briefjes kwamen van mensen die géén voorkeur uit hebben willen spreken! Einde verhaal dus!

Gisterenochtend bezoek gehad van een echtpaar dat ik ken van de wijncursus uit Delft, zij hebben in de HM een schuur gekocht die ze willen gaan om/verbouwen tot huis. Leuk dat je dan op zo' n manier elkaar een beetje kan helpen en ervaringen kan uitwisselen. Het was erg gezellig en ik heb hen beloofd een paar informaties voor hen in te winnen over bepaalde zaken.
Van het makelaarskantoor nog niets gehoord, ben toch wel nieuwsgierig anders bel ik morgen toch even zelf voor die afspraak. Ik heb horen verluiden dat je recht hebt op twee sollicitatie uren per dag! Daar ga ik dus wel ff ge(mis)bruik van maken.

Geen opmerkingen: