zondag 23 maart 2008

Pasen 2008

Eerste Paasdag 2008 en buiten is het wit van de sneeuw! Bizar maar waar, de temperatuur is min één en de gevoeltemperatuur is nog een flink aantal graden lager! Onaangenaam en grauw!
Dus moeten we het binnen maar een beetje aangenaam maken, maar op dit moment is dat nog ver te zoeken. Marieke loopt Wim in de weg, die het ineens in zijn hoofd heeft om op de zolder te gaan ruimen. Dus heibel en ik die hier probeer iets op papier te zetten, vreet me in tussen op als ik hun twee zo bezig hoor!!!! En dat terwijl de Paus zo meteen op de teevee zijn Paasgroet uitspreekt!!!! Niet te geloven. Helaas zijn er voor ons weinig raakvlakken met de manier waarop ik toen Manon klein was Pasen vierden, géén nachtmis, géén Paasontbijt na de kerk, géén eitjes verstoppen en géén uitgebreid diner met lamsvlees en vrienden. Helaas tradities vervagen en omdat er hier in de wijde omtrek wel veel kerkjes zijn maar geen paters en of priesters is er slechts een mis en omdat we geen kerkblad krijgen heb ik ook geen idee waar die gehouden wordt. Dus denken we vandaag nauwelijks aan waarom we Pasen vieren, maar zijn we vooral blij met twee vrije dagen. Mede daardoor kreeg Wim waarschijnlijk ineens de geest om te gaan opruimen op zijn zolder en de berg gereedschap nu eindelijk eens op orde te gaan brengen!
Het wordt tijd!!! Als je een schroevendraaier nodig hebt, ben je een paar minuten aan het grabbelen en dat is een en al ergernis.
Nu het tuinhuisje staat, is de stal al een beetje op orde en is het nu zaak om op de grote rommelzolder huis te gaan houden. 20 april is er weer een rommelmarkt en daar heb ik een vijftal meters gehuurd om te proberen nog wat rommel te slijten. Er staan nog heel veel verhuisdozen en dat moet allemaal nog uitgepakt worden en een plaats krijgen en dat zal niet meevallen. En waar begin je? Voorlopig is het nog steeds alleen maar het verplaatsen van zooi geweest en hebben we poolstokken nodig om overal bij te kunnen als je iets zoekt.
Zou het ooit netjes worden daarboven???? Er wordt nu zo te horen een start gemaakt en Marieke heeft me heel dringend nodig voor haar huiswerk Frans, en bij haar moet het altijd NU, alleen als je haar wat vraagt kan je een half uur wachten, dus maak ik eerst mijn verhaaltje toch nog even af!

Geen opmerkingen: