woensdag 26 maart 2008

Schnabbels........

Vanaf aanstaande maandag dus geen werk meer op het Office, jammer maar waar! Ik ben druk aan het surfen en aan het solliciteren en heb wat ijzers in het vuur. Allereerst is er het grote taleninstituut in Parijs die iemand zoekt voor een bedrijf in Langres om daar aan personeelsleden Engelse conversatielessen "face to face" te geven, lessen van twee klokuren per persoon, één keer per week. In eerste instantie beginnen met twee personen en er is uitbreiding mogelijk tot 12 personen. Het uurloon is meer dan het dubbele dan het SMIC-loontje van nu, dus als dat iets zou kunnen worden is dat niet gek. Ik moest vanochtend terugbellen en de directeur wilde dat ik Engels sprak, door nervositeit viel dat even niet mee en eerlijk gezegd draaien mijn radertjes op volle toeren in het Frans. Dus had ik er achteraf geen echt goed gevoel over. Hij zou me de spullen toesturen en nu maar hopen dat dat ook gebeurt! Dan heb ik volgende week donderdag een afspraak op het Nederlandse makelaarskantoor in Fayl Billot, lijkt me ook enorm leuk geen idee wat ze daar voor ogen hebben, dus afwachten maar.
Aanstaande maandag geef ik de eerste workshop aan huis: WASHI eieren maken. Ik heb 8 inschrijvingen voor dit "atelier" en ben benieuwd hoe de dames het zullen vinden. Het papier kwam vandaag uit Engeland en is beeldschoon dus dat kan niet stuk, ik heb er vanmiddag tijdens werktijd al drie gedaan, alleen nog aflakken. Het levert een leuk zakcentje op en is dus iets om verder mee te gaan en een opzetje te maken van andere creatieve mogelijkheden. Als ik op die manier samen met de cursussen Engels iets op kan zetten lijkt me dat helemaal super. Via ff heb ik het weekend van Hemelvaartdag een klus in de Elzas, wel ver weg maar dat is geen reden om het aanbod af te slaan. Er is daar een bruiloftsfeest van een Nederlands stel die met hun vriendenclub het trouwfeest gaat vieren op een anders dan anderen manier. Ze hebben een groot vakantieoord gehuurd en alle gasten hebben een taak. Ze zochten hand en spandiensten en dus ga ik daar heen met slaapzak en kussen en mag helpen voorbereiden, afwassen, tafels dekken enzovoort. AG gaat mee want ze wilden graag twee personen. Het contact verloopt heel aangenaam dus denk ik dat dit weer een hele leuke ervaring zal gaan worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er dus even nog maar niet van wakker lig dat ik zonder werk zit, het komt zoals het komt. We zien het wel. Een vervelend iets is echter mijn pols ;ik heb te veel en te vaak pijn, lijkt op messteken, vurig en akelig en wacht nu al zes weken op een scan, gelukkig is die aanstaande maandag en dan weer ruim tien dagen voor de afspraak met de chirurg er schijnen twee cystes te zitten, zou dat die pijn veroorzaken???? Hoop dat ze de oorzaak kunnen vinden! Het bedrijfsongeval was in augustus 2007, kan je nagaan!!!!

Geen opmerkingen: