maandag 31 maart 2008

WASHI workshop in Frankrijk!

Vanochtend was het dus zover;gisteren zondag alle voorbereidingen getroffen, taarten gebakken, tafel en stoelen neergezet, koffieapparaat te voorschijn gehaald, kopjes en schotels uit de kast, suikerklontjes in schaaltjes en noem maar op. Het zag er allemaal netjes uit, potjes lijm op tafel, centimeters, linialen, kwasten en scharen alles lag keurig klaar. De dames ;5 bekenden en 3 onbekenden waren keurig op tijd. Na mijn korte inleiding zijn we begonnen en het was leuk.
De dames hadden verschillende soorten eieren meegenomen, veelal echte leeggeblazen zelfs een ganzen en een groot eendenei. Dit blijkt in de praktijk toch het beste te werken, een plastic ei heeft het papier met de behangerslijm de neiging te blijven schuiven het is te glad!
Iedereen ging aan de slag en de resultaten waren erg gevarieerd iedereen heeft ook zo haar voorkeur voor kleuren en dessin. Maar het ging leuk, koffie en thee daar was nauwelijks tijd voor, maar de taartjes wilden ze wel! Ik kon helaas mijn mooiste eieren NIET laten zien, die zijn namelijk in de Mediatheque in Nogent, daar is een wedstrijd :" wie decoreert het mooiste ei" dus kon ik slechts een paar probeersels laten zien. Maar iedereen was lekker bezig en we wisselden ideeën uit. Drie dames hebben een handenarbeidclub in Graffigny op de woensdagmiddag, misschien dat ik daar eens een keertje ga kijken. Heb overigens ook toegezegd op woensdagavond een keer bij het koor te gaan luisteren/zingen. De tijd daarvan is een beetje ongunstig maar als ik niet werk kan het wel!
Vandaag dus een leuke schnabbel. De dames waren geïnteresseerd in meer van dit soort crea bea uitspattingen dus ga ik nog eens mailen naar I.de Z in Schiedam, kijken of ik via haar wat materiaal kan betrekken. Ze was niet ongenegen me van dienst te zijn dus dat is al een gunstig iets. Lijkt me leuk, heb ook een visje uitgegooid bij de locoburgemeester wat de zaalhuur zou zijn. Afwachten hoe alles uitpakt dus!

Geen opmerkingen: