donderdag 3 april 2008

Vrije tijd, hobby´s, contact

Mijn eerste dagen zonder werk zijn omgevlogen en vandaag is het dus alweer donderdag!
Maandag de workshop, dinsdag het ziekenhuis voor de scan van mijn pols (had een afspraak om 10.00 uur en werd uiteindelijk pas om tien over elf geholpen, het consult bij de chirurg is pas 10 april dus weer wachten) en daarna nog even gewinkeld in Neufchateau. Woensdag had ik Nogent en Chaumont op mijn programma, maar ik had na het hele ochtendritueel van kind, man de deur uit , hond, katten, konijnen en kippen geen zin meer om te gaan haasten om weer op tijd terug te zijn voor lunchen met Marieke dus heb ik dat uitgesteld naar vrijdag aanstaande. Wim wilde ook de kettingzaag laten afstellen en die had hij niet klaargelegd, dus ook dat was een excuus te meer om niet te gaan. Woensdagmiddag ben ik gaan kijken bij de knutselclub van de dametjes in Graffigny. Ik moet eerlijk zeggen dat is nou niet echt mijn ding, ze doen bijna allemaal 3D , in de vorm van kaarten of schilderijen en daar heb ik niets mee! Ik heb ze nog mijn namaakgebak laten zien en dat wilden ze wel leren, dus ga ik volgende woensdag daar weer heen om het uit te leggen. Verder geef ik hun niets prijs, dat zou te gemakkelijk zijn en ik wil er ooit zelf toch ook nog wat mee! Zij hebben een vereniging en misschien is dat ook nog wel een idee om een Assosiation op te richten dat geeft veel voordelen! Onder andere bij het plaatsen van persberichten ed. Ik had zaterdag toen de familie B. hier kwam eten met DB afgesproken mee te gaan naar het koor in Bourmont. Lang geleden met heel veel plezier altijd gezongen en dit tot op gisteren dus vaak wel stiekumpjes gemist. Ik ben toch wel een mens dat houdt van saamhorigheid en gezelschap. Dus mee naar het koor! In het Hotel de Ville van Bourmont. DB vertelde nog even tussen neus en lippen door dat Bourmont de kleinste stad van Frankrijk is!. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet waarom, heeft niets met het aantal inwoners te maken, maar met ....... (kom daar nog wel op terug als het me weer te binnen schiet)
Het koor bestaat uit een royale 30 personen, variërend in de leeftijd van 10 tot 75! De dirigente is een heel pittig juffie, jong en met een dijk van een stem! We hebben eerst ingezongen en toen een nieuw lied ingestudeerd, erg mooi het is van een zekere Gildas Thomas die speciaal ook voor koren liederen schrijft het lied heet TERRE en is op zijn site te beluisteren, kan het je aanraden het is best bijzonder. Ik heb die anderhalf uur ontspanning als heel aangenaam ervaren en ga graag de eerstvolgende keer weer. Trouwens er zingen ook een paar dames van de gym mee, dus dat is leuk een paar bekenden ook weer daar te treffen, altijd weer gunstig je weet nooit waar het goed voor kan zijn!
Vanochtend naar Fayl Billot geweest voor het gesprek met résifrance immobilier, ik vond het een prettig gesprek en ik heb heel wat meegekregen om goed over na te denken. Afspraak is elkaar over een twee/drie weken te contacten!

Geen opmerkingen: