maandag 12 mei 2008

Op een mooie Pinksterdag.......

Het is nog steeds heerlijk weer, volop lente alleen jammergenoeg ook erg veel wind. De fruitbomen zitten overvol bloesem en dat belooft dus veel fruit van het najaar. Dat houdt tegelijkertijd in dat er weer veel geweckt kan gaan worden, ik zal wel in de gaten moeten houden wanneer de mirabellen rijp zijn, vorig jaar had de familie van de buuf alles er al afgeschud voordat ik er ook maar één kon plukken!!!! Dat zal me dit jaar toch niet weer gebeuren. Onze eigen mirabellenboompjes zaten vol bloesem maar of het echt allemaal vruchtjes zullen worden moeten we afwachten. Zaterdagochtend vroeg kwamen de huurders uit C al vroeg de sleutel brengen, ik had de wekker gezet maar ze waren vroeger dan gepland. Ze hadden een heerlijke week gehad en waren veel op pad geweest en dus geen klachten of op en aanmerken te horen gekregen (gelukkig), ben nog even naar C gereden maar alles was netjes opgeruimd. Het veulentje dat was geboren vorige week is om helaas overleden, niemand kent de reden en het is allemaal een beetje dubieus. Het heeft vier dagen, zelfs met regen, in de wei gedarteld en toen zij met moeder naar C werd getransporteerd om te proberen de moeder zo snel mogelijk weer zwanger te laten worden is het ´s avonds daar overleden. Het is en blijft een bizar verhaal.
Hebben dit weekend niet veel ondernomen,ben met Marieke naar de vide greniers geweest in Liffol le Grand, erg veel stands veelal profs en heel veel met kleding! Wim heeft alle rommel van de zolder gesleept die er nog lag sinds het (ver)bouwen van Marieke´s kamer waaronder ook nog een aantal balen hooi hij heeft die in de bak buiten in de brand gestoken het hele dorp zag wit van de rook (zie foto´s)Zaterdag wilde Marieke dolgraag een keer maaien en dus kreeg ze van Wim eindeloos veel instructies, het ging niet helemaal zoals hij zelf zou doen, maar het landgoedje ligt er nu weer heel netjes bij. Nu alles weer uitloopt in de tuin, blijkt dat echt op een paar planten na alles weer de winter heeft overleefd, daar zijn we blij mee. We willen alleen wel graag weer een aantal eenjarigen neerzetten in potten maar iedere keer als ik de prijzen zie dan vind ik het toch wel weer een aanslag op mijn portemonnee, 10 geraniumpjes voor 25 euro is hier heel normaal. We moeten toch maar weer een keer een weekend naar Nederland en daar een en ander inslaan, maar weten niet hoe we het met onze beestenboel zouden moeten doen!!!
Vandaag is het makelaarsechtpaar bij ons langs geweest, heb weer veel stof tot nadenken alvorens een definitieve beslissing te nemen. Maar eerst de cursus bij de Kamer van Koophandel die de 19de begint gedurende twee weken. Zal me benieuwen hoe dat zal zijn. Misschien dat ik er nooit wat mee ga doen ( vooral omdat de kosten van alle sociale lasten vrij hoog zijn) maar het kan nooit kwaad denk ik. En intussen het weekprogramma voor de camping op de rit zetten en dingen op papier zetten. Ik heb me voorgenomen een weekprogramma voor mooi weer en een reserve programma voor slecht weer op te stellen en aan G te vragen me te helpen met de affiches dat kan ik denk ik niet helemaal alleen, ben op dat gebied niet echt zo´n crea bea! Hoop ook in die periode op veel mooi weer, dat maakt het allemaal net een beetje gezelliger en kan Marieke lekker mee om te zwemmen ed. Ben op haar collège geweest en zij zien geen reden om haar de 6de klas nog een keer te laten overdoen, ook vanwege haar leeftijd en postuur is dat ons afgeraden. Helaas heeft school nog steeds de middelen niet om haar extra les te geven, maar volgens haar mentrix maakt ze nog steeds vorderingen; dus eten we vanmiddag een lekker taartje om dat heugelijke nieuws luister bij te zetten. Ze krijgt wel een paar extra taakjes voor de grote vakantie: Nou als dat alles is mogen we toch niet klagen!!!

Geen opmerkingen: