dinsdag 3 juni 2008

Beschermengelen bestaan dus!

De cursus zit erop en dus mocht ik gisteren het "papiertje" dat toegang geeft tot het starten van een eigen onderneming gaan ophalen na het voeren van een afrondend gesprek. De adviseur in kwestie een gezellige dikkerd had even een klein probleempje: ik had me nl in laten schrijven zonder echt een bepaalde richting voor ogen te hebben en ik was dus ingeschreven onder het kopje " services à la personne" wat eigenlijk niets zegt en werd dus ingedeeld onder het kopje van de bouw. Toen ik dus kwam voor het eindgesprek bleek ik in geroosterd bij de meneer van de "artisanat" en dat is een andere afdeling en dus waren er even probleempjes met name over de financiën. Maar hij loste het op en ondertekende het certificaat (stelt niets voor, geen prachtig diploma of zo maar so what!) Tijdens het gesprek heeft hij me heel wat nuttige tips meegegeven om niet te struikelen tijdens eventuele onderhandelingen en zo later niet in vervelende situaties te belanden. Wim en ik zijn jl zaterdag gaan kijken bij een eenmanszaak hier vlak in de buurt die te koop wordt aangeboden. Een zg. Resto-rapide. De zaak was een aantal jaren geleden een hele drukke pleisterplaats vooral voor vrachtwagenchauffeurs en liep erg goed. Helaas heeft de huidige eigenaresse er een potje van gemaakt. Schijnt zich af en toe een beetje op het verkeerde pad te hebben begeven en zich meer bezig hield met de potentie van de chauffeurs en dan die van haar zaak .Hahaha!!!!!! Een bijzonder typetje, bij de gezellige dikkerd van de chambre de metiers overigens een goede bekende!!!! Met zijn tips komen we wat professioneler over en dat kan geen kwaad, denk ik. Op zich zou het een haalbar iets zijn om daar iets te beginnen maar het hangt vooral af van de normen die men in Frankrijk hanteert en wat er dan allemaal voor komt kijken om die te respecteren. De keuken was nou niet echt iets waar in Nederland de "smaakpolitie" blij mee zou zijn! Dus dat vergt investering. Maar we gaan niet over een nacht ijs en hebben ook nog even geen haast. Nog 20 dagen en dan begin ik op de camping en Wim schnabbelt er een beetje bij. We hebben wel weer een flinke strop want op weg naar Chaumont jl donderdag om naar cursus te gaan kreeg ik een aanrijding. Nee, niet mijn schuld maar een hele akelige ervaring want de remmen van de Peugeot weigerden bij een verplicht stopbord op een groot en berucht kruispunt ( er staat daar zo' n bord dat er in 2008 daar al .. mensen door een ongeluk naar gener zijde zijn verhuisd!) maar mijn beschermengel heeft er voor gezorgd dat er een Renault traffic voor me reed die de klap heeft opgevangen!!!!!!!!!! Veel blikschade, bibberende knieën en dikke tranen tot gevolg. Gelukkig betaalt de verzekering de schade van de tegenpartij, mijn karretje had slechts een kapotte koplamp een deuk in de motorkap en verder niets, maar de remmen daar moet dus het nodige aan gerepareerd: Kassa ping! Ja het is nu op een dikke maand na een jaar na de verhuizing en tot nu toe heeft het dus nou nog niet echt zo meegezeten!

Geen opmerkingen: