donderdag 19 juni 2008

De salon van Schaar en Mes in Nogent......

Voor de trouwe fans van mijn column, die zoals vriendinnetje E al schreef vroeger op school niet echt hun best hebben gedaan tijdens de Franse les, nog even om en nabij dezelfde tekst.
Afgelopen weekend was de salon van de messen en scharen in Nogent, toen ik op het Office werkte maakte ik er dikwijls reclame voor. De president van het Office is tevens president van het broederschap Mes en Schaar. Hij organiseerde dit evenement en ik had toendertijd spontaan mijn hulp aangeboden i.v.m het aanwezig zijn van Nederlandse en Belgische deelnemers en wellicht bezoekers. Hij mailde me of mijn aanbod nog steeds van kracht was en bood me tevens een leuke fooi aan. Nooit weg dus! Ik trof er een flink aantal bekenden aan. De sfeer was echt heel gezellig. Ik belandde uiteindelijk achter de bar, tapte voor het eerst in mijn leven heel, heel, veel biertjes. Ging me goed af. Smeerde broodjes en zette sloten koffie. Leerde hele vriendelijke mensen kennen, zag de mooiste messen en scharen, maar helaas geen cent te makken dus geen exclusieve aankopen gedaan. Heb wel twee Tagua noten gekocht, het zogenaamde plantaardige ivoor. Ik kocht ze ruw om later te polijsten. Klaar is het net ivoor; echt prachtig. Er worden sieraden van gemaakt. G.H een gerenommeerd messenmaker ( charmeur, maar goedlachs, partij humor en ook nog enorm aardig) bood spontaan zijn atelier aan om te komen schuren en polijsten. Dat was tegen geen dovemansoren gezegd dus! Zaterdagavond ging men uit eten met elkaar ik was helaas niet genodigd, heb wel nog na de beurs een apero met ze gedronken en heel veel gelachen. ( dat doet een mens goed!) Thuisgekomen was ik versleten, dus bijtijds naar bed. Zondag weer naar Nogent. Het bezoekersaantal werd tenslotte 1001 personen. Iedereen gelukkig. Ik heb me aangemeld als lid van de "confrérie", zulke leuke mensen en zo getalenteerde kunstenaars, lijkt me leuk om met hen mee te denken voor volgend jaar!
Al met al een heel leuk weekend. Mijn laatste "vrije" week dus want maandag ........ de camping!
Wim is op proef bij de baas van onze aanwaaihond, houdt zich 2 keer per dag bezig met 100 op springen staande koeien en mag helpen melken, 's-morgens en 's-avonds. Bleek dat zij al maanden zoeken naar een knecht, dus waarom dan niet proberen? Lekker dichtbij, hij zou met de fiets kunnen!!!!
Vanochtend een verplicht bezoek aan het arbeidsbureau, levert niets op maar je moet! Sta nu intussen 8 maanden ingeschreven met tussenpozen van tijdelijke baantjes, nog steeds geen recht op een uitkering, merde alors!
Daarna naar G.H voor mijn noten, nou het was echt de moeite waard want ze zijn echt prachtig geworden. Ik hoop dat het me lukt een gaatje erin te boren, zonder dat ze breken dan kan ik ze aan een ketting hangen. Ongelofelijk, ze zijn zo mooi van vorm en glimmen het zijn nu net stenen geworden. Ik zal een foto maken zodat jullie ze kunnen zien.

Geen opmerkingen: