maandag 8 september 2008

Het staartje van een wisselvallige zomer,

Maisoncelles, de tweede maandag in september in een joggingpak achter de computer voor een blogje. Het is buiten licht bewolkt, de zwaluwen zijn nu al druk met het zich verzamelen lijkt het, er zijn onnoemelijk veel slakken in de tuin en op de straat, ik denk vanwege de hoge luchtvochtigheid en gisterenavond hebben we voor het eerst weer de granulekachel laten branden. Het is al aardig kil in huis en omdat de zomer nou niet echt zo schokkend was heeft het huis (vooral de stenen muren) niet echt de gelegenheid gekregen om zich op te warmen ter voorbereiding op een strenge winter. Vorige week hebben we iedere dag een beetje meer geprobeerd om de broodoven op te stoken, helaas zit er ergens achter de gipswand hoog boven bij de duiventil toch ergens een lekje want alles werd aardig blauw/grijs van de rook dus daar moet Wim nog eens naar kijken, wel jammer want het zou een leuke bijkomstigheid zijn om daar af en toe eens een lekkere pizza in te bakken! Maar wat niet is kan nog komen. Voorlopig is hij erg druk met het opbouwen/metselen van een eerste garage. De BMW staat te veel stil en met die vocht is het gewoon zonde.Straks als het echt gaat vriezen hoeft er een in ieder geval niet te krabben!!!! Het was een hele toer om de vergunning te krijgen, maar na dik twee maanden hebben we toestemming gekregen.
Vanaf aanstaande donderdagmiddag ga ik voor een tijdelijke job (in het restaurant van de camping) terug naar La Liez! De baas belde me want als de Slowaakse stagiaires vertrekken heeft hij onderbezetting en zit dan enorm omhoog. Voor de goodwill (maar ook vanwege het salaris, dat we goed kunnen gebruiken)heb ik Ja gezegd, het baantje op zich vind ik geen punt; serveren en dergelijke, maar de tijden zijn vervelend van 17.00 tot uiterlijk 23.00 uur en dan nog terug naar hier een driekwartier, de volgende ochtend Marieke naar school helpen zal NIET meevallen, maar met een gelukkie kan ik dan nog even terug naar bed???? Ik zal wel voor hen het avondeten moeten voorbereiden, want tot nu toe heeft Wim zich als keukenprins nog niet zo bewezen! Marieke en Wim hopen dat als E.B. komt dat ze dan de ideale kok in huis hebben, eerlijkgezegd geloof IK daar niet in want die heeft de laatste drie, vier jaar geleefd op magnetron en diepvriesmaaltijden van AH!!!!!! Ik ga voor mezelf nog even na of ik met de anderen op de camping mee-eet voordat de dienst begint. We hebben afgesproken dat de directeur contact opneemt met de directeur van het OdT van Langres, die belde nl of ik eventueel een zwangerschapsverlof zou willen vervangen: NOU GRAAG DUS!!!!! We hebben de afspraak gemaakt dat indien hij mij per oktober nodig heeft, ik eerder kan stoppen dus dat is netjes. Salaris ed. blijven hetzelfde. Bonus nog niet gezien, ben benieuwd of ik ondanks het akkefietje met M er toch nog voor in aanmerking kom. Er restten mij dus nog 3 avonden in familiekring: samen eten, afruimen, bekvechten, teeveekijken, hond uitlaten en vanaf donderdag dus weer aan de bak! Hoef gelukkig niet in een zwart rokje en wit bloesje, wel graag netjes; nou dat kan geregeld!

Geen opmerkingen: