dinsdag 2 september 2008

La Rentrée,

Nog plusminus 15 uur en dan is die hele lange zomervakantie voorbij!!!! Halsreikend kijk IK uit naar de terugkeer van de drie R´s; nl. die van rust,regelmaat en ritme! Doordat ik dit jaar op de camping aan het werk was en Marieke vrij vaak met me meeging, heb ikzelf veel en vaak met haar op getrokken en daar komt nu dus een einde aan want Morgen is het de grote dag voor haar La Rentrée van het College Louis Bruntz! Ze heeft al via internet uitgevogeld dat ze terecht zal komen in 5eme2. Nog geen idee wie er in haar klas zullen zitten, ze hoopt natuurlijk op al haar klasgenootjes van vorig schooljaar; maar de school kennende zullen ze wel lekker gehutseld hebben. Dus als ze morgen na een halve dag (want het is woensdag) zullen we alle details wel horen. Ook de grote vraag wie dit jaar haar prof. principale zal zijn.
zoals te doen gebruikelijk zijn we dus vandaag nog inkopen wezen doen voor een aanvulling op haar garderobe. Ze wilde graag wat meer meidenkleding en dus gingen we samen vanochtend naar Dijon en hebben bij de H&M een aantal leuke dingen kunnen kopen. ( nu maar hopen dat ze ze ook daadwerkelijk aan gaat trekken) We hadden hiervoor een toelage gekregen dus die is nu wel op. Haar schriften, pennen, nieuwe rugzak en dat soort zaken hadden we al een aantal weken geleden aangeschaft. Dijon is een mooie stad, alleen de TOMTOM maakte er weer eens een potje van, wat een onding, die laat MIJ altijd omrijden of stuurt me de verkeerde kant op. Ik ben natuurlijk ook erg eigenwijs, dus was het weer een en al opwinding en irritatie!!!! Zondag gingen we ter afsluiting van de vakantie met zijn drieën naar Parijs. Ook met die geweldige GPS toen liet ze ons al royaal 25 kilometer voor de Boulevard Périferique al binnendoor een beetje louche buurt rijden en dat leek me toen ook al vreemd, maar we zijn er toch gekomen. We hebben vooral voor Marieke de "hotspots" aangedaan, het leek wel op zijn Amerikaans, alles snel ff zien, erop of erin was voor haar niet zo nodig, de Tour Eiffel toch tè hoog!, de Sacre Coeur tè veel kerk, nou ja je kent het wel, lekker overdwars ge puber dus. Het summum: in de metro was iemand aan het zingen, ik herkende het melodietje en zong een regeltje mee: FOUT dat doe je toch niet je schaamt je toch dood voor zo' n moeder!!!! Ja het was weer echt gezellig zo met het gezin erop uit. Moeten we vaker doen! Ik ben nu echt wel toe aan vakantie en aangezien ik nog geen zicht heb op een baan ga ik de komende dagen alleen de dingen doen die mij leuk lijken, alhoewel er ook wel wat te huishouden valt in ons huishouden want we krijgen bezoek en dan moet het spik en span zijn!

Geen opmerkingen: