maandag 27 oktober 2008

Verkeerde zuinigheid?

De laatste maandag van de maand oktober, de weken zijn omgevlogen; hoe ouder je wordt des te sneller de dagen voorbijvliegen(?) althans zo voelt het in ieder geval wel! Ik ben op het moment bezig om de "Navi Langres" in het Nederlands bij te werken en aan te geven op welk moment er een nieuwe foto te voorschijn moet komen. De vorige week heb ik vooral achter gezeten om ongestoord te kunnen vertalen, ik ben het intussen wel een beetje zat dus wat dat aangaat is het wel goed dat dit de laatste week op het Office is: ben er nu wel achter dat zo' n kantoorbaan niets voor me is, te veel in je eentje werken op een bureaustoel en nauwelijks contact met mensen ligt me dus niet, mensen te woord staan is meer mijn ding! Nou vanaf volgende week kan ik me dus volop uitleven in de "Hapkar". Vrijdagmiddag hadden we afgesproken dat de familie dB naar Langres zou komen en dat we dan even gezellig in de stad onder het genot van een sandwich bij zouden kletsen, Wim zou ook komen, helaas bleek hun auto stuk en ging het niet door, dus hebben Wim en ik samen een broodje gegeten en hebben we mijn lunchpauze benut om even een rondje Langres te doen. Het is een bijzondere stad met veel geschiedenis en mooie gebouwen! Vrijdagavond was de vergadering van de confrérie in Nogent, ze gaan hetweekend van 7 november naar België en er is me gevraagd om op hun kosten mee te gaan, voor het tolken en het reclame maken voor onze Salon in 2009! Zij betalen mijn hotelkosten en dus een heel aantrekkelijk aanbod! Zaterdag snorfiets gebeld of ik die vrijdagmiddag vrijaf mag: geen probleem dus dat kwam goed uit, maar toen moest ik het dus nog met Wim overleggen. Die zei dat ik dat dan maar moest doen! Dus ik heb meteen gebeld naar PB en gezegd dat ik GRAAG meega! Zaterdag mijn Engelse cursist dit keer met behulp van het boek goed gewerkt! Wim bleek naar Poussay te zijn gegaan daar is altijd een grote "foire" en volgens zeggen ook veel beesten! Maar wat schetste mijn verbazing; niet lang na mijn thuiskomst kwam hij ook thuis! Hij was in alle staten, de route die de computer had aangegeven was vreselijk om!, hij was in een enorme file terechtgekomen en uiteindelijk dus maar omgekeerd en nooit op de braderie aangekomen!!!!!!De rest van de zaterdag was dus niet echt bijster!!!!!!! Hij moest van het weekend werken en vroeg toen hij zondagochtend thuis kwam of we samen nog een poging zouden wagen, dus zo gezegd zo gedaan. Het was een eindje weg in de Vogezen en ook dit keer druk onderweg en ook wij kwamen in een file die veroorzaakt werd door het zoeken van een parkeerplek voor alle bezoekers, maar we vonden een plek op een groot parkeerterrein en moesten toen een aardige berg beklimmen om bij de plek van de braderie aan te komen. Nu het was inderdaad de grootste braderie tot nu toe, een enorme hoeveelheid kramen/stands en heel, heel, heel, veel mensen. Veelal wel dezelfde artikelen, maar het was best leuk, beesten waren er nauwelijks meer, helaas dus nog steeds geen kwartels of kippetjes. Er was wel erg veel snoep te koop, de aanbieding van een hele grote plastic tas met diverse snoep koek en dergelijke voor 10 euro hebben we toch afgeslagen er wordt al heel wat afgesnoept bij ons, alles wat ik af en toe verstop om te voorkomen dat Wim en Marieke zich volproppen, blijkt gevonden en dus meestal ook OP! dus had ik dit keer zoiets van NEE dat doen we NIET! De verleiding is dan veel te groot dus laten we sterk zijn en doorlopen, gelukkig was Wim het dit keer ook met me eens en hebben we slechts sokken voor hem gekocht en een klein zakje snoepgoed ( daar waren we 4.50€ aan kwijt en dus hadden we er wijzer aangedaan die grote zak voor 10 te kopen maar dat beseften we pas toen we de dropjes moesten betalen!!!!!!Marieke bleef thuis en had toen we thuiskwamen twee vriendinnen op bezoek, zij gaat dinsdag en woensdag naar een graffiti workshop hier in Langres rijdt dan met me mee ;ben benieuwd! Ze heeft vakantie en gaat vanaf aanstaande zaterdag naar G. om daar te blijven totdat school weer begint. Wel zo prettig want anders zit ze vast en zeker de hele dag achter de computer geplakt. Het is echt herfstweer met regen dus dan is er ook niet echt veel anders te doen. Het voorstel van haar docenten iets meer te lezen daar is ze nou nog niet echt aan begonnen.

Geen opmerkingen: