maandag 13 oktober 2008

Herfst, herfst wat heb je te koop......

Nou zakken vol met bladeren in de tuin en prachtige herfstkleuren van de bomen in de omliggende bossen , mist in de ochtend en nog een lekker warm zonnetje in de middag. De eerste week op het Office zit er al weer op, de dagen vliegen voorbij. Het is nog opvallend druk voor de tijd van het jaar en er zijn dus ook nog steeds veel toeristen. Ik hobbel van Frans naar Duits, Engels en Nederlands, weet niet waarom/waardoor maar ik pik de langenoten er zo uit en heb het tot op vandaag nog geen een keer bij het verkeerde eind gehad! Wat heel bijzonder is , is het grote aantal (vooral Duitse) pelgrims op weg naar Santiago de Compostella. Veel pelgrims hebben zich voorgenomen die afstand in etappes af te leggen en trekken bijvoorbeeld ieder jaar een week een jaar voor uit. Zij beginnen dan daar waar zij het vorige jaar zijn geëindigd! Wat een prestatie zeg, ik heb interessante gesprekken. Ook hebben we kaartverkoop voor diverse activiteiten. Het kantoor is drie keer zo uitgebreid t.o.v. het Office van Nogent. Ook veel verkoop van kaarten, ansichtkaarten en boeken dus de kassa moet
' s avonds wel kloppen!Ik ben druk met het vertalen van een stuk tekst over een kerk in Morment, Haute Marne, het valt af en toe flink tegen want er staan veel historische dingen in met de bijbehorende vaktermen, die me soms als abacadabra voorkomen, maar ik blijf opzoeken in het woordenboek of de grote Larousse. Mijn woordenschat breidt zich per dag dus uit. Thuis gaat het z' n gangetje, Wim' s garage vordert, Marieke doet het best lekker op school, wel af en toe een pubercrisis en wéér een blessure: dit keer het botje van het sleutelbeen dat lijkt uit de kom te zijn geschoten, dokter kon niets doen, we wachten af hoe het verloopt anders toch weer een röntgenfoto! Van de "hapkar" tot op heden geen nieuws. Mijn Engelse cursist heeft er lol in en we kletsen dus heel wat af over koetjes en kalfjes. De noten vallen weer volop en ik heb zaterdag de eerste 5 kilo verkocht, wel is waar voor 1,25 per kilo maar weg is weg en op is op. Aanstaande woensdag een klant voor 10 kilo dus dan hebben we in ieder geval niet meer zo'n enorme voorraad. Van vorig jaar ligt ook nog een aardig portie. Onze nachtrust wordt weer danig verstoord door een knaagdier onder het laminaat; hij eet de gehele ondervloer op, zo lijkt het, want het knagen gaat aan een stuk door en we worden er zo langzamerhand erg nijdig van! De enige remedie op dit moment is de spuitbus om het toetsenbord van de computer schoon te spuiten, na een keer spuiten stopt hij/zij even, om even later op een andere plek weer heerlijk verder te eten!
MB heeft ons graan met supergif gegeven, maar om dat tussen het superdunne kiertje tussen laminaat en muur te laten zakken zal nog een hele toer worden. Ben benieuwd of Wim dat vandaag voor elkaar krijgt. Het spullie is knalrood en nattig dus het zal niet meevallen.

Geen opmerkingen: