dinsdag 7 oktober 2008

Kiezen uit een is geen kiezen.........................

Helaas had ik gisteren absoluut geen tijd om me aan mijn wekelijkse column te wijden, dus gebruik ik nu mijn lunchpauze op het Office voor het neerpennen van mijn wel en wee! Het is niet te geloven maar ik tekende gisteren dus het contract op het Office voorlopig voor een maand. Heb me gisteren vooral bezig gehouden met het vertalen van de diverse pagina' s op de website en de balie. Dat laatste lag eigenlijk niet in de bedoeling maar een baliemedewerkster ging ziek naar huis dus mocht ik het overnemen. Er zijn nog steeds ondanks het niet zo geweldige weer veel toeristen op de been, dus weer lekker kunnen kletsen in het Duits, Engels en Nederlands tussen het Frans door. Leuk dus en de dag ging redelijk snel voorbij. Tussen de middag belde ik even met Wim en die vertelde dat meneertje M van de hapkar bij hem, notabene op de boerderij van C, was langsgeweest op zoek naar mij! De bewuste "zieke" dame is dus niet verschenen en hij had mij dus heel hard nodig! Nou dat is dus even jammer, ik had hem duidelijk op de hoogte gebracht van de aanbieding van het Office en hem gezegd dat als ik van hen geen uitsluitsel zou krijgen ik voorlopig daar zou gaan werken, het geld groeit ons niet op de rug! Nu is het dus voor hen te laat en moeten ze dat zien op te lossen. Hij was zwaar teleurgesteld maar anderszijds ook vol begrip voor mijn situatie en dus heb ik hem gezegd dat het nu aan hen is om te zien hoe ze het oplossen. Hij zou met de bazin overleggen en het mij laten weten. Het is wel een bijzondere ervaring om te weten dat je dus op je 56ste nog steeds in de markt ligt, en dat ik dus nu in de positie verkeer e.e.a. tegen elkaar uit te spelen, althans zo lijkt het. Hoe het opgelost wordt weet ik niet dus wacht ik het af.
J.l zaterdag was de eerste les aan de Fransman voor zijn 40 lesuren Engels. Hij spreekt al redelijk maar veel fouten in de vervoegingen en dergelijke, ik heb hem direct verteld dat de maandagochtend dus onmogelijk is en het dus voorlopig de zaterdagochtend zal zijn dat we ons vooral met Engelse conversatie bezig gaan houden. Zijn interesses, zijn wensen en zijn kennis doorgenomen en nu aan mij om er iets leerzaams van te brouwen, af en toe is het wel even pittig hoor als hij er niet uitkomt en dan iets in het Frans uitlegt en ik het woord moet zoeken in het Engels, mijn brein schakelt dan van Frans naar Nederlands en dan vertalen naar het Engels maar tegelijkertijd houdt het me wel actief en dat is goed! Dus voor aanstaande zaterdag nog wel even wat voorbereiden. Zondag gingen we met de Semelles du Vent naar Auberive voor het bezoeken van de Abdij, het was flink koud en Wim en Marieke wilden niet picknicken, ze vonden het te koud en we kregen de vraag of we op het zoontje van C wilde passen en dat vond Marieke helemaal geweldig, dus na het interessante bezoek weer terug naar huis. M is een ondernemend, af en toe lastig manneke en ik ontdekte dat oppasmoeder aan mij niet meer is besteed, ik zou me geen raad weten, al dat speelgoed, die luiers en alles , die tijd heb ik duidelijk gehad, misschien als het mijn kleinkind zou zijn dat het anders zou voelen; maar die mogelijkheid zit er voor mij voorlopig niet in. En als het ML ooit zou overkomen zwanger te geraken als alleenstaande, dan zijn Wim en ikhet er roerend over eens, dat ze zelf de verantwoordelijkheid zal moeten dragen en niet zoals aan de overkant de grootouders er mee moet belasten!

Geen opmerkingen: