dinsdag 18 november 2008

Met de vlam in de pijp.......

Scheur ik door het platteland,
Met mijn 3,5 ton diesel,
en de route bij de hand,
verkoop ik boter, kaas en eieren
veelal betaald per cheque, maar ook contant! Daar moest ik vanochtend aan denken toen ik met 80 door de bocht ging en ik de flessen wijn hoorde rammelen!!!!! De klep is tot nu toe nog steeds intact, straatje keren gaat intussen prima en het raakt vertrouwd!
Na twee dagen op de hapkar, zonder snorrewiets gaat het wennen, de prijzen komen in mijn geheugen, de route af en toe even lastig maar ik geloof dat ik slechts een of twee klanten heb vergeten. Maandagmiddag was ik een keer echt de weg kwijt. Ben gestopt heb het gevraagd aan een aardig stel mensen (werd meteen genodigd op koffie en taart, want die "Hollandais zijn très sympa," volgens die meneer) en toen vond ik uiteindelijk toch het echtpaar met de vrouw in de rolstoel en de lange magere man met zijn looprek, in een uithoek van het dorp! Ik was best laat thuis, maar vanaf volgende week is de route maar de helft en doe ik de andere helft op de vrijdag. Gisterenavond naar de collega om de bestelling te faxen want de fax die ik heb gekregen deed het niet en we hebben er geen gebruikaanwijzing bij gekregen! Marieke heeft me met het instellen en de gebruikaanwijzing geholpen en ik geloof dat ie het nu doet, anders morgenavond nog een keer bij CP de bestelling doorgeven. Helaas heeft de groenteboer ons huis niet kunnen vinden en dus heb ik nauwelijks groenten, dus dat is jammer. Snorrewiets was teleurgesteld over de omzet van maandag, hij belde vanochtend nog een keer of ik echt wel goed had geteld, ja dus ik kon er niet meer van maken. De klanten zullen weer aan een nieuwe verkoopster moeten wennen en dat maakt het er niet gemakkelijker op en dan onze prijzen; die zijn voor sommige producten echt schrikbarend hoog! Maar ja als je niet meer naar een winkel/supermarkt kan en je bent op de SRVman aangewezen heb je weinig keus. Wat ik heel vervelend vind is dat er een flink aantal artikelen de UHD overschrijden en wat doe je er dan mee; af en toe mezelf en de buren maar verwennen en hopen dat snorrewiets er een creditnota voor maakt.
Vandaag hoorde ik van een klant dat CV wellicht over een dag of 10 weer aan het werk gaat. Via het MSN-contact van Marieke en haar dochter, is ze op de hoogte van het feit dat de "camion" bij ons staat en dat ik haar vervang. Het is dus heel goed mogelijk dat ik over een dag of tien even een weekje op "non-actief" ga. Zal je net zien, ik al aardig wegwijs en dan moet ik op het zijspoor!!!!!! Hebben we voor niets alles spik en span gemaakt. Maar voorlopig rijd ik nu in een opgeruimde schone hapkar en dat is wel zo prettig. Vanaf aanstaande donderdag compleet met de BEAUJOLAIS PRIMEUR die is gearriveerd (wat een nep zeg! mag niet voor de 20ste op de markt, maar staat al een maand of wat in het depot!!!!!)

Geen opmerkingen: