dinsdag 30 december 2008

Bonne Année et Bonne Santé!!!!

Dinsdagavond de 30ste december, een avond voor Oudjaar! Doordat ik de vijf tournees in drie dagen heb gepropt, zowel vorige week als deze week heb ik het best druk. Maar het is wel lekker om na drie van die drukke dagen lekker 4 dagen vrij te kunnen zijn. Manon, Gino en de kids kwamen woensdag tegen het avondeten aan. Het was heerlijk ze weer om me heen te hebben, lekker bijkletsen, samen eten en de kerstkadootjes uit te wisselen, iedereen is weer gruwelijk verwend. De roomboterkerststaaf van van der Krogt was overheerlijk! De kerstdag doorgebracht met het spelen met de kadootjes en heerlijk met elkaar ge gourmet. Jammer dus dat ze vrijdagochtend alweer terug moesten rijden. Wim heeft woensdagavond niet hoeven werken, dus dat kwam goed uit. Helaas heeft hun bezoek (vooral door Ninootje) ons alledrie een flinke verkoudheid opgeleverd, maar we hebben holdcoldrex genoeg om weer op te knappen. Buiten is het gemeen koud en vanmiddag op het laatste stuk van mijn tournee, begon het na een nacht van -13, te regenen en dat betekende dus volop ijzel!!!!!! onwijs vervelend en super gevaarlijk. Ik had vandaag, mede door het afrekenen van alle kredieten een topdag! Ik denk dat ik deze maand voor de bonus ga, jippie!!!!!! Snorrewiets reed dus jl. woensdag met me mee. We hadden afgesproken in Dompaire en toen hij de camion instapte kreeg ik al meteen mijn eerste complimentje; mooi schoon en netjes ingericht! Daarna zag hij mijn doosjes bonbons, gedecoreerd en wel en vroeg meteen waar ik die vandaan had (Ik had de doosjes gevraagd en de bloemetjes en strikjes er zelf op gedaan) goed idee vond ie.
De klanten en ik zelf natuurlijk ook wilden graag weten waarom hij erbij was. Hij legde uit dat hij wilde zien of alles goed ging, ik niemand had vergeten en informeerde hier en daar of men tevreden is/was. Nou iedereen vol lof! Hij heeft me aan het eind van de dag met zijn hand op zijn hart beloofd dat de tournee, zodra CV is ontslagen, ECHT voor 100% zeker voor mij is. En komt ze terug voor een week dan rijdt ze so wie so met snorrewiets en mag ik in diezelfde week met eigen auto op kosten van de baas klanten proberen te werven.
Ze heeft weer prolongatie van haar ziekteverlof, dit keer tot de 23ste januari. Au boulo alors!!!!!!! Vanochtend zat ik in mijn camion, reed over de landweggetjes er was een hele mooie lucht vooral door het morgenrood, ik zag 5 wilde zwijnen op hun gemakkie oversteken en genoot van de witte wereld van de strenge vorst. Eigenlijk is het wel een luxe, ik ben zo vrij als een vogeltje en kan alles doen op eigen tempo en naar eigen wijze. Het enige zware is het in de hapkar laden van de bestelling, nu Marieke ziekjes is deed ik het alleen en dan is het een hele klus. Morgen Oudjaar eerst mijn route in de Vogezen en dan snel naar huis en eigenlijk wil ik ook graag traditiegetrouw oliebollen bakken. We zijn nergens genodigd, krijgen geen bezoek, dus het wordt de tv en verder geen schokkende dingen. Iedereen vanaf hier onze beste wensen en zoals we hier zeggen:" Bonne Année et Bonne Santé!"

Geen opmerkingen: