dinsdag 23 december 2008

Donkere, maar vooral mistige dagen voor Kerst 2008!

Ik schaam me een beetje, want ik ben de laatste weken erg ontrouw aan mijn blog, maar zal mijn best doen om de draad weer op te pakken! Ik ben zo druk als een klein baasje! Heb in overleg met mijn collegaatje besloten de vijf tournées in drie dagen te proppen, zodat ik vanaf morgenavond 4 dagen vrij kan zijn. We zijn er beiden van overtuigd dat, als ik na Kerst bij de mensen kom, er weinig of niets valt te verkopen. Het eten tijdens feestdagen is voor Fransen super belangrijk, ze halen karrenvrachten vol eten in huis en genieten daarna nog dagen van de restjes. Dus vandaar ons gezamenlijk besluit. Nu is het vandaag dinsdag en ik heb nog een dag te gaan, mijn winkel van sinkel is een beetje aan het leeg geraken, dus het zal niet meevallen iedereen van dienst te zijn. We doen ons best. Kreeg een telefoontje van snorrewiets die rijdt morgen mee! Geen flauw idee waarom, waarvoor dat zien/hoor ik dan wel. Nog steeds geen idee hoe het allemaal verlopen zal na 28 december, ook dat is afwachten; maar het gaat me nu wel irriteren! ik wil een contract!!!! Wim' s contract is gelukkig verlengd, dus dat zit wel snor.
Marieke heeft kerstvakantie, is thuisgekomen met een keurige cijferlijst! Ze verheugt zich op het kerstgebeuren, samen met Manon, Gino en de kids. Als alles goed gaat zijn ze morgenavond hier. Voor het eerst geen pakjesavond maar kerstkadootjes. Hopelijk naar ieders zin. De kerstwensen stromen binnen via mail en de post. Ik vind het altijd heel sfeervol, de boom de lichtjes, kaarsen en hier en daar wat kerstdecoraties. Ik heb zelf een paar dingen gemaakt. Mevrouw G. vroeg wat het voor moest stellen, ze vond het wel leuk maar zij houdt van bont en ik ben meer ingetogen en houd het het liefst bij één kleur ballen en dergelijke. (heb de vaas met krans die ER had nagemaakt, ik vind het erg geslaagd!) Ben afgelopen zaterdagavond naar een vergadering van Les Semelles du vent geweest en had de decoraties en de washi eieren meegenomen, mijn voorstel om een paar workshops te geven is aangenomen; er staan er voorlopig drie op het programma voor 2009. Dus dat isleuk. Onderweg naar die vergadering in dichte mist reed ik in op een groep van ca. 40 wilde zwijnen, dat was even flink schrikken. Ze stonden midden op de weg! Ze waren net zo verrast als ik! Vorige week kreeg ik de vraag nog even snel voor 4 januari, 11 pagina's te vertalen voor het Office van Langres. Heb er een leuk prijs kaartje aan gehangen, daarmee is hij accoord gegaan. Nu moet het dus wel tussendoor gebeuren, maar "nee" zeggen betekend waarschijnlijk dat ze het nooit meer zullen vragen! En dat is zonde om zulke schnabbels en kontakten te moeten missen, toch? Dus die twee keer 4 "vrije dagen" zullen er uiteindelijk wel bij in schieten.

Geen opmerkingen: