woensdag 17 december 2008

Troubles, troubels, troubels.

Het is intussen al weer woensdag! Door ons weekend Nederland, het weer op adem komen en dergelijke geen tijd, zin en gelegenheid gehad om mijn wekelijkse blog te schrijven. Het is nog flink donker buiten en de trottoirs zijn spekglad van ijzel, dus wachten we nog even. Het lijkt wel of er op de woensdag een vloek rust: iedere woensdag wel weer een akkefietje waardoor het allemaal niet opschiet. Twee weken geleden had het gesneeuwd, vorige week woensdag bleek de kassa cq. weegschaal het helemaal niet meer te doen en moest ik die hier in huis eerst een dik uur opladen, dus vertraging. Dat gebeurde uiteindelijk onderweg ook nog twee keer, dus onderbrak ik min tournée en keerde weer huiswaarts. Donderdag kreeg ik de bestelling en i.p.v 30 kilo boter leverden ze slechts 3 kilo en die was snel op, dus naar collega en 10 kilo van haar geleend! Al die keren heb ik ook geen fut gehad om naar koor te gaan. Wel jammer maar probeer, vol goede voornemens, dat in januari weer op te pakken. Vandaag dus ijzel, nou we zien wel hoe het allemaal loopt.
Ons weekendje Nederland is redelijk goed verlopen. Het is en blijft toch een vol programma, we willen in zo' n weekend gewoon te veel van het goede. Je wilt niemand tekort doen en dus hollen we van het ene adres naar het andere en dan natuurlijk ook nog het heimweevoer inslaan wat tijd kost. Marieke wilde graag wat vriendinnen zien en een rondje door Schiedam. Dit viel toch een beetje tegen, maar we zijn aan haar wensen tegemoet gekomen. Bij mijn moedertje is het een trieste zaak. Volgens verzorgers gaat ze achteruit en is ze steeds onaardiger en kwetst ze veel mensen door haar scherpe tong. (dat is niet nieuw, maar toch moeilijk om het uit monden van vreemden te horen) Ze is erg ontevreden en klaagt veel. Haar ademhaling is erg hoorbaar en dat is geen prettig geluid. Ons verwijt ze van alles, dat stelletje "Landverhuizers", we doen het volgens haar alleen maar voor het geld!!!!!!!! Tante Cor daarentegen was wel erg moe en viel herhaaldelijk tussen door in slaap, maar zij is nog steeds opgewekt en de zinnen die ze zegt zijn helder en duidelijk en ze weet echt nog wat ze zegt! De reis is zowel heen als terug vlot verlopen. Wim had van te voren het alarmsysteem uit de BMW gesloopt, want die ging steeds vaker zomaar zonder aanleiding loeien en we konden hem niet meer op slot doen. Ja, in Maisoncelles geen probleem, maar in Schiedam geen haar op ons hoofd die de auto onbeheerd en niet op slot achter zou laten!!!!!!! Maandag was Marieke niet lekker en is thuis gebleven, ik startte de hapkar maar lauw loene!!! lege accu. Ook dat nog! Gelukkig kon O. depannage me helpen!
Alle artikelen voor Kerst zijn aan het binnenkomen, de hapkar puilt uit! Had gisteren voor het eerst mijn "geste" aan de klanten uitgedeeld, de reacties waren hartverwarmend! Een succesje dus! De mond op mond reclame gaat wellicht werken. Vorige week donderdag kwam snorrewiets
de bestelling brengen en hij had onderweg even bij een aantal klanten geïnformeerd of ik mijn werk naar behoren doe, hij had zeer positieve berichten gekregen. Prima dus. Maar wanneer komt ie nu op de proppen met mijn contract????? Wim' s tijdelijke contract zal deze maand worden verlengd, we zijn benieuwd voor wat voor periode, maar mevrouw de bazin wil hem niet kwijt! dat is dus een goed teken. Zijn baas heeft nog regelmatig moeite om hem te instrueren, maar wie weet gaat hij ooit nog een keer echt Frans spreken(?) Zou die wezen!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen: