donderdag 4 december 2008

Een vliegende kraai vangt altijd wat!

Nu ik zo dagelijks op pad ben met de hapkar begin ik de mensen (en zij mij) al een beetje te leren kennen. Ik heb op de dinsdag en de donderdag al mijn vaste sanitaire stop/pleisterplaats incl. een glaasje infusion. Da´s prettig want dat scheelt me een stel koude billen in de berm! Op donderdag kreeg ik zelfs een stel eigen gebakken koekjes mee voor onderweg, kersvers uit de oven! Toen ik de week daarop het recept vroeg, kreeg ik dat zonder probleem inclusief de bijbehorende bakvorm! Ook rijd ik iedere week langs een huis en daaraan hangt een groot bord "HUILERIE", ik was eigenlijk wel erg nieuwsgierig of die nog wel zou functioneren en dus stopte ik van de week en klopte aan de voordeur. Meneer liet me binnen en toen ik informeerde of hij nog steeds olie perste vertelde hij me dat hij van koolzaad olie perst voor huishoudelijk gebruik! Ik vertelde hem van de walnoten en hij stelde voor dat ik ze maar moest kraken en dan zou hij het voor me proberen, moest geen probleem zijn. Dus werk aan de winkel in de avonduurtjes bij de kachel!!!! En dan een afspraak maken om langs te gaan. Van een andere klant krijg ik bijna wekelijks een "radis noir" een soort pastinaak. Vandaag van een opaatje een doos appels. Maar het zijn vooral de kletspraatjes en de belangstelling voor mij, die me goed doen. Mensen zijn allemaal erg vriendelijk en ik vind het fijn om hier en daar een handje uit te steken voor het dragen van de boodschapjes naar binnen, zeker van de week toen het zulk slecht weer was.
Ik had woensdag letterlijk en figuurlijk een knoop in mijn maag, het had flink gesneeuwd en er lang 's ochtends een flink pak en het waaide en sneeuwde nog op het moment dat ik normaal gesproken de deur uit ga. Ik zag het echt niet zitten, belde mijn collega en vroeg wat zij deed; zij rijdt niet op woensdag dus dat kwam voor haar mooi uit! Ze stelde voor om een uurtje of wat te wachten en dat heb ik dus maar gedaan! Achteraf gezien een goede keus.
Heb de route kunnen rijden zonder al te veel problemen. Blijf het wel akelig vinden hoor , onder dat soort weersomstandigheden te manoeuveren met die hapkar, die smalle weggetjes, af en toe de tegenliggers zoals flinke tractoren, en vandaag enorme windhozen. Maar we houden vol!

Geen opmerkingen: