maandag 1 december 2008

Hebben: het einde van het genot.......

Nu Marieke mij zo trouw helpt bij het verwerken van mijn bestellingen op dinsdag en donderdag vond ik dat ik iets terug moest doen ( waarom eigenlijk??? ze krijgt er een zakcentje voor, dus dat zou voldoende moeten wezen) dus had ik in een enthousiaste bui laten vallen met haar en eventueel een vriendin naar High School Musical 3 te gaan in de bioscoop en dat was niet tegen dovenmansoren gezegd! Dus donderdag jl. had ze twee vriendinnen gevraagd om mee te gaan en omdat ik niet wilde dat ze drumles zou overslaan, had ik gekozen voor de voorstelling van 20.30 uur in de bios van Langres en zouden de dames blijven slapen! Wim moest werken en heeft in dat soort uitjes nooit veel zin, dus ging ik met de drie meiden op stap. I.v.m de foire van St. Catherine was de grote parkeerplaats niet toegankelijk dus reed ik vol goede moethet centrum in en vond ondanks alle parkeerverboden toch een plekje. De bios ligt in een louche achterafstraatje maar is verder keurig netjes en absoluut niet duur. Er was over wie betaalt wat niets afgesproken dus toen Marieke vroeg of de meiden geld hadden meegenomen stelde ik voor dat ik de kaartjes zou betalen en de een de popcorn en de ander de cola. Netjes geregeld dus!
Met alledrie een MAXI popcorn en een blikje cola, de zaal in. De film was leuk, Frans gesproken en Engels gezongen met ondertiteling, het went snel moet ik zeggen. Gelukkig geen pauze en na afloop weer de rit naar huis. Thuis nog even een afzakkertje en na een royaal uurtje Paul de Leeuw naar bed. Ik had me ingesteld op een hoop kabaal en geklep, maar dat viel heel erg mee! gelukkig! De volgende ochtend bleef het ook nog vrij lang stil, wat een opluchting dat is weleens anders geweest met zo´n slaappartijtje! We hadden een afspraak met de pluimvee vereniging op de foire van St. Catherine dus de dames in C. gedropt en op naar Langres. Het was net als vorig jaar koud en dit keer waren de meeste kramen in de stad in plaats van in de grote allée. Veel eetkramen en kleding. Marieke´s geld brandde zoals gewoonlijk in haar zak: waarom willen kinderen altijd allemaal van die prullaria kopen? Iedere keer ontstaat er heibel over de aanschaf van troep! En heel vaak is hebben het einde van het genot, of het is kapot voor het thuis is aangekomen. We krijgen het haar niet aan haar verstand gepraat dat als ze al die prullen niet had gekocht dat er dan al een mercedes voor de deur had kunnen staan!!!!!! Ook dit keer weer, thuis weinig of niets gegeten en om 11 uur al trek in kebab of frites, nog een keffiesjaal in een andere kleur, we hebben er al twee! snoep in een zak voor 10 euro, een op afstandbestuurbaar autootje op batterijen voor 10 euro, een supergrote bal en een rubberen beest met stekels met een lichtje erin voor 3 euro. Uiteindelijk kocht ze het laatste en inderdaad................... thuisaangekomen twee keer zwaaien en hij liep leeg!!!!!! Ze had schoenen nodig en we hebben een paar leuke converse gekocht. Helemaal naar smaak en met 20% korting. Dus dat was nog eens mazzel. Toen naar de pluimveestand en inderdaad ze hadden 4 kwartels op de kop weten te tikken, dit keer mooie beige. Ze werden in een doosje gestopt en toen konden we bepakt en bezakt terug naar huis. En nu maar hopen dat ze niet wegvliegen of doodgebeten worden.

Geen opmerkingen: