maandag 8 december 2008

Time flies, als je het naar je zin hebt.

Is het zo of lijkt het alleen maar zo; gaan de dagen sneller naarmate je ouder wordt????? Het is in ieder geval alweer een week verder. Gisteren werd Manon 28!!!!!!!!! echt niet te geloven! Omdat we niet persoonlijk konden feliciteren, had ik als verrassing een champagneontbijt op bed laten bezorgen. (hier een onbekend fenomeen, misschien een idee om zo iets op te starten, ik heb hier bijna alle ingrediƫnten voorhanden in de hapkar!) Ze belde tegen het middaguur op om te bedanken. Als alles goed gaat zien we elkaar aanstaand weekend. Fijn! Vrijdag werd ik even met de neus op de feiten gedrukt: Meneer L. (echtgenoot van de mevrouw in de rolstoel)bleek in zijn slaap in het ziekenhuis te zijn overleden. Mevrouw L zat helemaal alleen met dikke tranen en vertelde mij toen ik het boodschappenlijstje kwam halen, het hele verhaal. Zij had hem sinds hij naar het ziekenhuis was gegaan niet meer gezien en nu was hij dus overleden. Ze was enorm verdrietig, haar kinderen waren aan het werk! Ik schrok van dit bericht en heb een half uurtje met haar gesproken en ben daarna met een brok in mijn keel en betraande ogen verder gegaan. De buren, allemaal wel nieuwsgierig maar nauwelijks betrokken, wilden het naadje van de kous weten; nou jammer dan! Ik heb 's avonds een condoleance kaart verstuurd namens mezelf en DISAL leek me het minste wat ik kon doen. Ja, als het merendeel van de klanten al op leeftijd is, zal dit vast en zeker vaker voor gaan komen. Wennen zal het echter nooit.
Het was de bedoeling om naar Nederland te gaan afgelopen weekend, maar om diverse redenen moesten we dit verzetten. Bij leven en welzijn wordt het dus aanstaand weekend. Zondagmiddag zijn Marieke, MC en ik naar een Loto geweest. Wij zouden het bingo noemen, georganiseerd door de ADMR een vereniging waar onze voormalige burgemeester een vinger in de pap heeft. Zijn vrouw had het ons verteld, zij zou wafels bakken voor in de pauzes. Dus wij, samen met nog minstens 100 anderen, klaar voor de bingo. De spelregels zijn ietwat anders dan bij ons, maar het sfeertje was wel leuk! Cola en een wafel in de pauze. 4 kaarten voor 10 euro. De prijzen waren veelal gesponsoord ( ik zal de baas vragen of wij de volgende keer ook iets kunnen geven, lijkt me een leuke reclame!) Wij wonnen een sjaal van Daniel Hechter (meer iets voor oma's) een wijnfleshouder en een kadobon voor een bloemetje twv 10 euro! Het bleef spannend tot de laatste ronde en toen was het inmiddels al tegen zessen. MC zou door haar vader worden opgehaald na het avondeten, ik wilde waarschijnlijk te snel en had ook de verkeerde soort aardappels gekocht dus het avondeten was geen succes: de gevulde aardappels niet gaar! Ik zag Wim denken: " ben jij nou kookjuf?", gelukkig had hij het lef niet het hardop te zeggen want ik vond het al vervelend genoeg en zo' n opmerking had ik hem niet in dank afgenomen.
Ik ben van plan om in Nederland een megazak kerstkransjes te kopen en dan in een leuk cellofaantje met een klein kaartje, met een pakkende tekst, vanaf eind van de volgende week uit te delen aan de klanten als dank voor hun vertrouwen in mij en tegelijkertijd als wens voor de komende feestdagen. Ik had een oproep gedaan op FF voor een pakkende tekst en suggesties, nou die kreeg ik volop. Heb wel jl. vrijdagmiddag opgebeld en gevraagd waar mijn contract blijft, ook al is het een CDD (bepaalde tijd) ik zou het toch wel erg op prijs stellen als ik iets op papier heb. Ik was een beetje beduusd want mijn salaris viel tegen, ik heb dankook besloten voorlopig gewoon alleen mijn werk te doen en nog niet mijn nek uit te steken voor het werven van klanten en de grote schoonmaak in de kar. Zolang ik niet zeker ben dat ik het voor mijn eigen hachje doe kunnen ze mooi de pot op! toch??????

Geen opmerkingen: