dinsdag 27 januari 2009

De een zijn dood.....................................

Ik kan jullie niet vertellen hoe blij ik ben met internet; dankzij dit medium heb ik de afgelopen dagen heel veel kunnen regelen i.v.m. het overlijden van mijn lieve tantetje. En wat een geluk dat je in Nederland in ieder geval de tijd hebt om alles goed te kunnen regelen. Op die manier konden we de afscheidsbijeenkomst op de zaterdag plannen en hadden we tijd om de dingen in orde te maken. Zelf de uitvaarleider was via mail bereikbaar, jammer alleen dat ik de tweede voornaam verkeerd had doorgegeven, maar dat is bijna niemand opgevallen. De reis naar Nederland was heftig, veel storm en alleen maar hevige regenbuien. Desondanks toch redelijk snel gegaan, we konden hier om half twaalf weg dus dat scheelde. Manon en Gino vertrokken na een nachtje hier slapen met Marieke een royaal uur eerder. Dit kwam voor ons heel goed uit, we hadden op die manier onze handen vrij. Zaterdag ochtend hebben we een start gemaakt in de kamer van tante Cor. Tegen half een hebben we ons daar verkleed en toen zijn we naar het uitvaartcentrum gegaan. Helaas was het slechts een klein clubje mensen. Mama was met vlagen helder en verward. De bloemen waren echt beeldschoon. Volgens zeggen lag tantetje er " netjes" bij, ik heb nooit veel behoefte om zo afscheid te nemen, houd haar liever in gedachten zoals ik haar de laatste keren heb gezien, gesproken en geknuffeld. Het enige wat jammer was: de door mij zorgvuldig uitgekozen muziek w.o. een prachtig pianostuk van Wibi S helaas haperde, ik denk dat ik dat nummer probeer op een cd te zetten zodat de aanwezigen het toch nog kunnen beluisteren. Ik had in de afgelopen week toevallig nog gedacht aan :" Im weissen rössl" maar vond het toch een beetje te luchtig, Hermi, tante' s vriendin had daar ook aan gedacht! Van het verzorgingshuis van tantetje waren er ook twee dames aanwezig, waarvan een heel erg aan tantetje gehecht was, zo lief dat ze er ook waren. Wat hebben die mensen daar een pluim verdiend zo goed en lief ze voor haar zijn geweest. Na afloop hebben we met elkaar nog even nagepraat, toen ging iedereen weer huiswaarts en wij weer terug voor het laatste gedeelte van het leegruimen. De toekomstige bewoner stond een paar keer voor de deur en wilde een kijkje nemen. Hij woont al in het huis en wil naar een kleinere kamer; hij had de toezegging maar mocht er nog niet in omdat alle spullen er nog stonden. Dus zag hij zijn kans schoon om alvast een blik te werpen! We hebben vrij veel van de spullen weggegooid. Toen de auto volgestouwd en op naar Maassluis. We hebben samen bij de Chinees lekker gegeten, even bij opa Kees langs geweest en toen naar onze slaapplaats. De volgende ochtend Marieke opgehaald even een bezoekje gebracht bij TN en toen huiswaarts. En of het kwam van de Chinees, of de drukte, de emoties of wat dan ook net na Luxemburg werd Wim onwel en heeft een paar keer moeten stoppen om zijn maag te legen. Ik heb meerdere malen aangeboden het stuur over te nemen, maar dat ging hem toch iets te ver! Mijn maag sputterde gisteren ook flink tegen, dus de Chinees zal het niet geweest zijn, eerder een in Frankrijk in de volksmond zo genaamde "gastro"

Geen opmerkingen: