maandag 30 maart 2009

Dit keer is ruilen, niet om te huilen........

Voordat de maandag weer voorbij is en er de rest van de week waarschijnlijk weinig tijd overblijft even een blogje. Het grote nieuws van afgelopen week is wel dat Wim zijn Vaste Aanstelling heeft gekregen!!!! Hij die nog niet echt vlot Frans spreekt, zei vol trots vrijdag:"Zo, daar heb je zeker niet van terug, Ik de eerste die een vast contract binnen heeft gesleept!!!" Nee inderdaad, dat was wel het laatste waar we op rekenden.
Van mijn sollicitatie nog geen nieuws, maar voor mij staat het wel vast dat ik toch Nee ga zeggen, mocht ik uitverkoren zijn! Te veel haken en ogen, die me niet aanstaan, vooral de lange dagen en de pauze tussen de middag waar ik niets aan heb. Maar vooral het inleveren van vrije tijd in o.a. het weekend en Marieke die dan uit school komt in een leeg huis. Dat zie ik als het grootste bezwaar. Voorlopig heb ik het nog steeds heerlijk naar mijn zin in mijn Hapkar, dus wat zal ik moeilijk doen. Ik krijg nog steeds van alles en nog wat toegeschoven; van de week weer lekkere koekjes, twee lege vaten eventueel voor regenwater opvang, baardiriswortels die ik altijd prachtig vind als ze bloeien en een gratis reparatie van de kettingzaag. Helaas is Wim met dat ding nog steeds niet gelukkig, ofwel hij kan er niet mee omgaan ofwel het ding is ondeugdlijk. Hoewel meneer C. blijft beweren dat het een professioneel apparaat is en niets mankeert!
Van de week is een drukke week; allereerst de inventarisatie van de kar. Omdat ik onder de 16.000 euro per maand omzet moet ik iedere maand de inventaris doen. Echt een walgelijke klus die erg veel tijd opslokt. Aanstaande zaterdag mijn workshop High Tea, ook dat vergt veel voorbereiding, allereerst het vertalen van de receptuur, het maken van de boodschappen en materialenlijst en het afwegen van de bloem en de suiker alvast thuis. In de salle de fêtes is nauwelijks apparatuur, maar de Association helpt gelukkig een handje en zij doen het grootste gedeelte van de boodschappen. Dan zondag de deelname aan de rommelmarkt in Bourmont. Alles is al op de zolder klaargezet, maar nu helaas de Peugeot het begeven heeft kan het nog niet ingeladen worden voordat ik terug ben van mijn workshop zaterdag begin van de avond.
Heb al wel een deal gemaakt met de buuf. Zij was al een poosje helemaal besjokken van de lamp van mijn tantetje van glas met ingelegde vissen. Nu ging van de week mijn Magimix gek doen en dus leende ik die van haar. Een nieuwe kost tegenwoordig een leuk bedrag en dat hebben we ff niet! Ze gaf die van haar (ook een ouder model, maar wel een maat groter) graag te leen. Maar ja, wat doe je als ie stuk zou gaan? Dus ik terug naar buuf met het volgende voorstel: " of ik koop de Magimix voor een klein prijsje, of ik leen u de lamp, of we ruilen!" Ze begon te glimmen en koos voor de laatste optie!!!!! Ik blij, zij nog meer blij!!!! Dus lamp opgepakt en naar haar gebracht. Dat is een artikel minder voor de verkoop, maar ik ben dolblij met mijn nieuwe, oude Magimix. De oude gaat mee naar de rommelmarkt.

Geen opmerkingen: