zondag 5 april 2009

Workshop en Brocante in één weekend!

Ja schnabbelen in je vrije tijd is best leuk maar kost ook wel weer de nodige energie maar ach, ik kan het toch niet laten. Voor de workshop High Tea van gisteren kreeg ik geen beloning, maar ik heb wel reklame kunnen maken en dat is ook nooit weg! De workshop was best succesvol, veertien dames, 5 kinderen en twee heren hebben lekker gekokkereld en daarna gesmuld en doosjes gevuld voor thuis! De afwas was minder omdat iemand zich behoorlijk heeft bezeerd aan een door de hete waterstraal gesprongen slakom! ze moest meteen met een slagaderlijke bloeding afgevoerd! Zelf kwam ik er met kleerscheuren vanaf maar de hapkar ramde een plantenbak en dat kostte me de wiel kap (van dat vezelmateriaal en stelt niets voor!) maar wel superlullig omdat ik weliswaar met toestemming buiten werktijd om, er mee reed! Ga het nog maar even niet verder vertellen. Weet nog niet precies hoe ik het moet aanpakken!
Vandaag de rommelmarkt, dag begon heftig! De kofferbak van de BMW wilde nevernooit open en de centrale deurvergrendeling was helemaal van slag, Wim was al zevenentwinig keer wakkergeworden van alle lawaai die wij tweetjes ,Marieke en ik, veroorzaakten en toen ik aan hem ging vragen hoe wat en waarom met die kofferbak werd het even nog heftiger! Toch maar weggegaan; de plaats was besproken en betaald, de auto zat vol, ja dan ga je niet weer uitladen en terug naar bed!Terplaatste werden we heel vriendelijk door een ieder bijgestaan en bood men ons veel mankracht om te sjouwen aan, de kofferbak ging nog steeds niet open. We verkochten een klein kwartiertje later al de eerst spulletjes. Helaas was het een mat geheel, weinig bezoekers en tegen half vier hadden we het wel gehad, waren toen een dikke 100 euro verder! Uiteindelijk hebben we alle handel, behalve de kleding in een keer voor een zacht prijsje van de hand kunnen doen en gingen we leeg huiswaarts, ook wel lekker want dat scheelt toch weer een hoop gesjouw naar de zolder. De kleding (hoofdzakelijk van Marieke) raken we wel weer aan die en gene kwijt! Het zonnetje scheen dus nog even op de tuinstoel en marieke rondjes rijden op haar mobylette. Morgen een nieuwe Engelse les klant dit keer een dame, ben benieuwd! Mijn andere cursist heeft tijdelijk de les gestopt i.v.m een verhuizing. Volgens de laatste berichten wil hij het vanaf half april weer oppakken.

Geen opmerkingen: