zaterdag 2 mei 2009

Jan l.. de behanger in aktie,

1 Mei, in Frankrijk een feestdag (jour de travail) hebben we benut voor een klus, waar we nog geen ervaring mee hadden; het plakken van glasvezelbehang. We hadden al lang geleden een rol gekocht en een emmer speciale lijm in een aanbieding. Wim heeft in de kamer in de stal (want daar zijn we bezig) de gipsplaten niet helemaal netjes aan elkaar kunnen passen dus er zitten wat oneffenheden, nou vind ik dat niet echt vreselijk want het is tenslotte geen appartement waar we in wonen, volgens zeggen kan je met dat glasvezelbehang veel wegwerken; dus vandaar de keuze voor dit materiaal. Het ging allemaal best wel gemakkelijk, het feit dat je de wand insmeert en niet het materiaal is al een stuk eenvoudiger. We hebben met die ene rol een wand kunnen doen, ziet er heel netjes uit, alleen of de oneffenheden echt minder zichtbaar zullen zijn, daar twijfelen we nog aan. Nu moeten we tzt een kleurtje kiezen om te sauzen en dat zal gezien onze smaakverschillen niet eenvoudig zijn! Ik had mijn tournees van de week in elkaar geschoven zodat ook ik een lang weekend heb, hetzelfde voor de komende week want ook 8 mei is een nationale feestdag! Verder zijn we nog in de moestuin bezig geweest en heb ik dankzij een "troc des plantes" nog wat leuke planten kunnen bemachtigen. In Graffigny wordt jaarlijks een plantenruilmiddag georganiseerd door een vereniging van liefhebbers en ook al heb je niets te ruilen, de plantjes kunnen tegen een kleine donatie meegenomen worden. Ik was , achteraf gezien, tè bescheiden, maar zo' n eerste keer ga je ook niet overdrijven dus heb ik voor 5 euro toch leuk zaken kunnen doen! Op de terugweg nog even bij onze conpatriotten gestopt in D. Bleek dat zij nog wat lijm en vezelbehang op zolder hadden liggen, wat vermoedelijk niet meer gebruikt gaat worden, en dat mocht ik meenemen. Mooi meegenomen dus. Ze vroegen tevens of Marieke misschien tzt eens kan komen oppassen, zodat ze samen een hapje kunnen gaan eten: lijkt me een prima plan, leuk en goed voor Marieke. Afspraak gemaakt, dat ze in een volgende vakantie eens langs zullen komen om kennis te maken en taart te eten.
Ik heb via de chauffeuse van Disal te horen gekregen dat ik de laatste twee weken van juli vakantie heb/krijg. Dus dat is mooi! Kreeg tevens een aantal papperassen waarop ik voortaan wekelijks bij moet houden, wie-wat-waar ik ben langs geweest om te werven (klanten), flauwekul natuurlijk want als iets niet gemakkelijk is is het wel het vinden van nieuwe klanten! Degene die niet meer van onze diensten gebruik willen maken omdat ze niet tevreden waren, krijg je so wie so niet terug en in verschillende dorpen ben ik echt niet de enige die langskomt.
Ik probeer af en toe, her en der aan te bellen, maar het valt om de dooie dood niet mee.
Het zou gemakkelijker zijn als je via via mensen krijgt. Mijn omzet in maart was duidelijk beter dan die van februari, maar ik zag gisteren mijn salaris gestort op de bankrekening en daar was niets te zien van de beloofde premie! Maandag dus aan de bel trekken, want ik ben niet van plan om mijn best te doen en zij zetten er niets tegenover. Ze flikten me van de week zelfs bij de levering, twee kazen erbij te doen die ik 's avonds de 28ste kreeg en die ten minste houdbaar waren tot de 29ste!!!!!!!!!!!!! En dan factureren voor de volle mep! Stelletje viespeuken! Ze denken zeker dat ze met Jan l. de behanger te maken hebben; Nou Eggg nie!

Geen opmerkingen: