zaterdag 27 juni 2009

De restanten van een uitbundig leven.................

Genietend van de restantjes van een sfeervol diner met een paar confrères, dat hier aan onze keukentafel plaatsvond, zit ik nu achter de computer met een glaasje Saint Veran, mijn favoriete droge witte wijn en een paar chippies! Vorig weekend was de beurs in Nogent, een succes maar super vermoeiend. Dat was ook de reden dat ik van de week geen fut had om een blogje eruit te stampen. Moest ook nog even langs de dokter, want mijn voeten hebben erg te lijden gehad tijdens die twee dagen staan. Gevolg is dat ik in september er weer aan zal moeten geloven en mijn spataderen zal moeten laten behandelen. Helaas was het aantal bezoekers iets minder dan vorig jaar, maar dat was misschien te wijten aan het prachtige weer??? Aan reclame maken had het niet ontbroken; ik heb de hele week rondgereden met een emmertje behangstijfsel en een kwast en overal waar maar een aanplakbord stond de affiches geplakt! De anderen zijn in diverse grote plaatsen in de omgeving langs de diverse winkels gegaan en daar de flyers afgegeven; dus we hadden genoeg inzet getoond. Het diner op zaterdagavond met alle exposanten en sympathisanten was gezellig. Kreeg per mail de eerste foto's te zien en die zijn echt super! Heb voorgesteld die af te drukken op posterformaat om daar volgend jaar de zaal mee aan te kleden; daar ontbrak het nl wel aan, het was vrij kaal in het gebouw. Heb met BV afgesproken om van de winter bij hem in zijn atelier te komen smeden!!!!! Ik lijk aangestoken door het virus. Lijkt me super gaaf. Het idee voor een etentje bij ons had ik geopperd tijdens ons reisje naar Thiers om iets terug te doen n.a.v. alle verwennerij van hun kant. Helaas kon GH niet aanwezig zijn, maar het was geslaagd. Mijn kookkunsten werden op prijs gesteld ( ik had me dan ook wel een beetje uitgesloofd en een Tappas buffet klaargemaakt) PH bracht een hele lekkere fles rode wijn mee en de heer en mevrouw B een fles champagne en een prachtige Kurkuma plant, echt tè gek! Moest toen wel even flutes gaan lenen bij de buuf, want die hebben wij helaas niet. Marieke wilde niet met ons aan tafel dus die at apart.
Vanavond eten we de restjes. Ik zit met pikzwarte vingernagels van het ontpitten van een kilootje of vijf zwarte kersen, gekregen van een klant voor het maken van jam. Zo aardig toch die klanten allemaal. Ze staan nu in de suiker te weken en morgenochtend dus jam koken. Helaas begaf van de week onze wasmachine het, echt balen.............. We hebben het ding ooit tweedehands gekocht en hij heeft al die jaren keurig gewassen, maar hij is nu niet meer te repareren. Via internet een nieuwe besteld, maar de papieren om in termijnen renteloos te betalen zijn maandag op de post gegaan maar nog steeds hier niet binnen! rararara.....
Misschien omdat we ons nieuwe huisadres gebruiken terwijl de straat naam borden nog steeds niet zijn geplaatst. De nieuwe burgemeester maakt er een soort van 10 maanden plan van. Wij denken dat hij met heel veel bleddiehoera de hoofdstraat gaat inaugureren met zijn voltallige staf, daar is het echt een tiep voor!!!!!!!

Geen opmerkingen: