zondag 26 juli 2009

Het hondje van de buren...............................

Zondag half een, de bakker komt toeterend het dorp in. Wij zijn geen klant het brood is absoluut geen aanrader! Ze stopt bij de buurvrouw. Ik ben boven op zolder de dozen met serviesgoed van mijn moeder aan het uitzoeken en hoor ineens een vreselijk gejank, ik ren de trap af, kom buiten en zie het hondje van de buuf op straat liggen vreselijk hard jankend! De bakkerskar gaat aan de achterkant open, de mevrouw kijkt door haar deurtje en zegt:" Is er iets?, oh die hond, van wie is die? ik heb hem niet gezien!" Wim en ik gaan dichterbij en op hetzelfde moment komen de buuf, J en B naar buiten, ze kijken en doen niets! Wim wil Poupette oppakken, maar B zegt:" Nee, zou ik maar niet doen, straks bijt ie nog!" Het beestje heeft duidelijk de hele kar over zich heen gekregen, de achterpootjes liggen er heel raar bij. De bakkersvrouw stapt weer achter het stuur en vervolgt haar toernee! Niemand doet iets, wij zeggen beiden dat ze zo snel mogelijk de dierenarts moeten bellen, maar men geeft aan dat dat op zondag niet veel zin heeft(?) B. komt dichterbij en zegt dat hij hem wel zal doodmaken! Wim en ik reageren nogal heftig; is ie helemaal gek geworden, dat kan ie toch niet maken????? B tilt het beestje aan zijn halsband op en legt hem op de garageoprit! De buren staan schaapachtig te staren en doen niets. Nogmaals geven wij aan dat het beestje naar een dierenarts moet, maar niemand doet iets. We geven weer aan dat ze het niet kunnen maken hem zelf af te maken en lopen terug naar ons huis. Allebei toch wel behoorlijk ontdaan!
Als de buuf straks langskomt en begint te simpen over het verlies van haar geliefde Poupette nou dan is ze dus bij ons aan het verkeerde adres!!!!!!! Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor Brigitte Bardot. Zij heeft getracht het dierenleed in F. onder de aandacht te brengen; helaas had het weinig resultaat. De dierenbescherming zou hier heel veel werk hebben. Maar of de bevolking zich er wat van aan zou trekken??????
Ik geef jullie op een briefje dat in de loop van deze week in de achtertuin een grafje wordt gegraven en dat de beide dames met heel veel tranen dagelijks dit verschrikkelijke drama zullen herdenken!

Geen opmerkingen: