woensdag 12 augustus 2009

Vriendschap en medeleven,

Mijn tweede werkweek na onze vakantie is al weer bijna over de helft en ik kan niet anders zeggen dan dat het me enorm goed doet dat iedereen zo hartelijk is en medeleven toont. In de eerste week is mijn rit iedere dag ongeveer een dik uur uitgelopen, alleen al door alle vragen over het wel en wee van mijn moeder. Zo lief dat men zo betrokken is. Het was hart-verwarmend, niet één klant, die zonder vragen alleen maar zijn/haar boodschap deed. Wim doet dan altijd wat laatdunkend zo van:" Ja, ja dat zal wel!" maar het was echt zo. Ik had er geen moeite mee weer aan de slag te moeten, had ook wel weer behoefte aan de kletspraatjes ed.
Wim heeft het altijd wat moeilijker met dat soort dingen en die verlangde naar het verleden en zijn 6 weken vakantie. We hebben beiden nog een aanvraag lopen voor ergens in oktober nog een weekje in de hoop dat dat kan.
De logeerpartij van JL was een onverwacht succes! Na elkaar te hebben opgespoord via Hyves was het contact snel weer opgepakt en het afspreken van de logeerpartij bleek niet al te moeilijk.
Zoals ik dus vorige keer al meldde kwam hij per trein vanuit Reims naar Chaumont.
Even was de vraag waar hij moest slapen, omdat hij al is voorzien van "gas en waterleiding" zoals mijn vader dat vroeger noemde, was het even lastig. Maar ze losten het samen snel op. Bed opgemaakt op de grond bij Marieke en het feest kon beginnen!!! Ze hebben het een beetje uitgebuit, maar heel leuk gehad samen. Er is geen onvertogen woord gevallen en dat is voor Marieke een hele prestatie! meestal is ze het al snel zat of vallen er woorden, maar dit keer echt helemaal leuk. Ze ondernamen niet veel. JL vond het hier heerlijk rustig. Zaterdag hebben GvB en ik hen met de trein vanuit Chaumont naar Parijs gebracht en hen op Gare du Nord uitgezwaaid ( tegen Marieke's principes, maar toch) Ze zijn veilig maar een beetje misselijk van het achteruit rijden in Rotterdam aangekomen. Het is aan ons om haar aanstaand weekend weer naar hier te halen. G en ik hebben een heerlijke dag gehad, mooi weer lekker rondgestapt door o.a. donker Afrika, nooit geweten dat al die kleurige lappen voor hun kleding in Nederland word gedrukt! Aten heerlijke Algerijnse friandises in een salon de thé, waar vooral G enorm gecomplimenteerd werd! Eerst zagen ze ons aan voor moeder en dochter!!!! Ken je nagaan! Later heerlijk gegeten en toen terug met de trein. Dat viel tegen want er bleek iets te zijn gebeurd met een trein op onze rails en dus hadden we dik twee uur vertraging. Was uiteindelijk om half twee 's nachts weer thuis. Een dagje om graag nog eens over te doen.
Zondag kwamen W+H op bezoek. Het was mooi weer en dus brachten we een groot gedeelte van de dag buiten door. Heerlijk om elkaar weer te zien, te lachen te genieten van al het lekkers en te spreken. We deden ter plekke de boodschappen voor de avondmaaltijd in mijn hapkar, dat was ook voor H een hele belevenis! We gingen met z' n allen naar de boerderij en zagen W aan het werk, mevr. C liet nog even haar kalveren zien, haar grote passie die boerderij! Ook werd onze Renault 4 bewonderd. Al met al een hele gezellige dag. Zij moesten nog weer het hele eind terug naar de Meuse, maar hebben net als wij genoten. Hun reactie op de mail loog er niet om; ze zijn ervan overtuigd dat we de juiste stap hebben gezet!

Geen opmerkingen: