vrijdag 4 september 2009

de drie R´en................................

Rust, Regelmaat en Ritme een uitspraak in Nederland die vooral te maken heeft met baby´s maar die voor mij hier in Frankrijk opgaat nu de scholen weer zijn begonnen en Marieke sinds gisteren naar klas 4 van het voortgezet gaat! 10 weken vakantie is errug lang! Zeker als je een puber hebt die de computer, MSN en dergelijke belangrijker vindt dan lekker genieten van het zonnetje of zich amuseert in een zwembad ,wat we na 3 jaar eindelijk hebben kunnen neerzetten en waar veel geld, tijd en energie in gestoken zijn om het uiteindelijk toch, voordat het mooi weer werd functioneel te laten zijn!!!!!!!!!!!!!
Maar goed ze heeft zich volgens eigen zeggen toch nog aardig geamuseerd. Vooral haar week Nederland was super! Dus we gaan niet moeilijk doen, maar het was voor ons niet altijd even gemakkelijk. Vooral bedtijden liepen regelmatig uit de hand en daarvan hopen we dus nu dat die drie R´en weer gehanteerd zullen worden.
Gisteren onderweg in de Vogezen ontdekte ik iets wonderlijks in het weiland waar ik langs reed. Ik zag tussen het gras een soort lila/rose crocusjes, bij ons bekent als Herfststijlloos, zomaar in het wild. Ik raak van dat soort natuur verschijnseltjes altijd helemaal opgewonden had spijt geen fototoestel bij me te hebben en heb een bosje geplukt hier heten ze "colchique" en er is, blijkt, zelfs een liedje over. Voor de dieren in de wei zijn ze giftig maar het was/is een schitterend gezicht ze zo te zien staan tussen het groene gras!!!! Van dat soort dingen geniet ik volop. Wim zei me eergisteren voor het slapen gaan dat ik maar bof........................ rondrijdend in een soort camper, koffie en thee leuten, kletspraatjes houden, snoepen van de dingen die ik verkoop en werken ho maar!!!!!!!!!! Hij vindt dat zijn baan wel 100x zwaarder is en dat op zijn leeftijd het allemaal niet meevalt, hij heeft het angstige gevoel dat hij hier twee keer sneller oud wordt dan in Nederland achter het stuur van de dikke Mercedes van zijn baas! Ja daaaaaaaaaaaag jammer dan toch?????? Nee het leven is zo slecht nog niet. Heb ook op de camping in Clefmont hele leuke kontakten met landgenoten. uitwisseling libelles ed. dus dat is ook leuk. Vandaag was het wat minder mooi weer, de dagen worden al flink korter en het is om kwart over negen al aardig donker. Die bloemen zijn een teken van herfst zegt de buuf!!! dat is dus niet zo mooi. Maar je merkt dat de herfst er heel langzaam aan zit te komen. 's Ochtends af en toe dikke mist boven de Maas, Avondrood en dauw op de weilanden in de ochtend. Het stookseizoen begon vorig jaar al in september. Laten we hopen dat we het nog even uit kunnen zingen. De stal ligt vol met droog stookhout: ongeveer 10 m3. Zou het dit jaar voldoende zijn???????

Geen opmerkingen: