woensdag 9 september 2009

Mijn klantenkring, deel 2

Al eerder heb ik een tipje opgelicht van de sluier over een aantal bijzondere klanten tijdens mijn toernées maar ik ben er intussen wel achter dat ik aan de meeste klanten een hoofdstuk apart kan wijden of is het weiden? (eerlijk gezegd even helemaal geen idee)
Een van de meest praatgrage klanten is mevrouw Y.R uit TlesM. Haar kleine poedeltje is al aan het blaffen als ik nog bij de klant ervoor, voor de deur sta. Tresor ( schat) is een enorm keffertje die heel graag een stukje worst krijgt en dus overduidelijk laat horen dat hij de claxon heeft opgemerkt. Ik deel per dag eigenlijk een beetje te veel stukjes worst uit, soms zijn de huisdieren eerder bij de hapkar dan hun baasjes!!!!!!!!!!!!!!!Ze weten het intussen en staan al likkebaardend voor de kar. De poezen hier en daar komen uit alle hoekjes en gaatjes te voorschijn en starten een miauwconcert nog voor dat ik de klep open heb!
Mevr. Y.R is een ex-vriendin van onze buuf, maar volgens zeggen heeft ze het met onze buuf helemaal gehad, dus heeft ze haar uit haar vriendenboekje geschrapt. Mevr. Y. begint al in de hal van haar huis te praten en stopt nooit meer, ze praat veel en vlug en vergeet daardoor vaak de helft van haar boodschappen. Maar omdat ze bijna wekelijks dezelfde artikelen koopt help ik haar daarna met het opsommen van de dingen die zij heeft vergeten. Ze heeft een hele konijnenflat in haar achtertuin en iedere keer begint ze er weer over dat ik ons vrouwtjeskonijn moet brengen zodat ze gedekt kan worden, maar Wim en ik twijfelen of dit wel verstandig is. Kijk, hier heeft men konijnen voor de slacht; wij voor de lol! En aangezien, behalve ikzelf, niemand een konijnenboutje op z' n bord wil, zouden we dus al snel met een overschot zitten. Dus hebben we nog steeds geen besluit genomen. Intussen hoor ik Youp zijn "Flappie" liedje in mijn hoofd. haha
Mevr. Y heeft ook een grote moestuin en van de week had ze weer een grote zak flageolets voor me klaarstaan, vandaag en zak met pruimen (die liggen nog in de hapkar realiseer ik me nu!) genoeg voor een taart.
Het is een best mens, maar ze klept vijf kwartier in een uur en beschouwt mij intussen als een vriendin. Vorige week zaten we om kwart voor 10 al samen aan de eigengemaakte kersenlikeur!
en ging ik met een volle fles haar voordeur uit. Ze kent de halve wereld, maar ik geloof dat je met haar beter kan eten, dan vechten! Ze vroeg om hulp voor het omheinen van haar moestuin en ik suggereerde dat Wim wellicht kon helpen, hij ging met grove tegenzin vrijdagmiddag naar haar toe, maar een of andere domme neef was al begonnen met het graven van gaten voor de palen, hij deed dat echter met een cementtroffel en dat schoot natuurlijk voor geen meter op. Dus Wim had het snel bekeken. Vandaag moest ik tekst en uitleg geven dat hij wel wat anders te doen heeft. (liever gezegd: er niet heen wil) en dat ik iets te snel voor hem een beslissing had genomen zonder hem daarvan op de hoogte te stellen! Gelukkig had ze begrip voor de situatie en ik was erg blij te horen dat ze intussen een ander slachtoffer had gevonden; want "Ja", zo zegt ze altijd:" een oude vrouw alleen is heel erg afhankelijk van anderen!" Maar laat haar maar schuiven, ze is zo gek nog niet! Ze heeft haar op haar tanden!!!!!

Geen opmerkingen: