zaterdag 26 september 2009

Stoken in een goed huwelijk........................

Genietend van een schitterende nazomer, ben ik druk met het rapen van de walnoten, het plukken van appels, het op sterke drank zetten van gekregen perziken en het wecken van fruit wat in mijn hapkar ligt te kwijnen. Het vergt veel energie, maar het staat niet in verhouding tot de vulkaanuitbarstingen die hier af en toe in huize Bos plaatsvinden!!!! Marieke zit af en toe verkeerd in haar pubervel, ze heeft erg veel moeite met het zich houden aan gemaakte afspraken en dat geeft frictie! Make-up en haar, het willen hebben van een piercing, het dragen van wat wij "hondenkettingen" noemen,al dit soort items zijn redenen voor strijd met een grote S. Ook bedtijd en eten zijn hot-items, het eten op school vindt ze veelal niet te nassen, als ze thuis komt is ze dus vaak uitgehongerd en dan is alles wat er te eten valt natuurlijk erg aantrekkelijk, helaas vergeet ze maar al te vaak dat we twee uur later avondeten serveren. Dus al met al, is er regelmatig druk op de ketel.
Tot overmaat van ramp ontving ik deze week een brief van de bazin van Disal; daarin staat om precies te zijn het volgende: gezien het te lage omzetcijfer verplichten wij u om m.i.v. heden maandag en vrijdagmiddag van 14.00 uur tot 16.00 uur klanten te gaan werven, daar waar mogelijk zullen wij u hierbij assisteren!!!!! Nu geloof ik niet dat er iemand van het hoofdkantoor twee uur in een auto gaat zitten om mij te komen helpen klantenwerven, lijkt me zwaar stug! Maar de boodschap moge duidelijk zijn.
Intussen is gebleken dat de meeste collegae zo' n brief hebben ontvangen, CP zelfs nog wat minder vriendelijk; haar camion was tijdens haar vakantie overgenomen en niet schoon genoeg aangetroffen dus zij kreeg daarover nog een reprimande!!! Vanaf maandag moet ik dus van deur naar deur!!!! gezellig!!! Ik denk echter niet dat het veel zal opleveren, maar ik zal de laatste zijn die weigert mee te werken. Al doe ik liever wat anders in mijn vrije tijd.
Ik heb met hen ook nog wel een appeltje te schillen want ik heb nog nu intussen 11 maanden later nog steeds een voorlopig contract, die vuillakken!!!!!! Mijn eigen appeltjes schil ik niet in snijd ze in vieren en heb een grote blauwe ton waar ik ze in doe, in de hoop er tzt eau de vie van te kunnen laten stoken samen met de kweeperen die ook beginnen te vallen. Als het meezit en ik doe alles goed, hebben we misschien over een poosje een litertje eau de vie van eigen fruit!
Als er te veel druk op die ketel komt, kan ik gewoon de deksel even open doen!!!!! hahahaha

Geen opmerkingen: