dinsdag 27 oktober 2009

Het mag in de krant.


Het heeft even geduurd maar jl. zondag stond er een leuk artikel, compleet met een foto, in le journal de la Haute Marne. Het betrof mijn TAPAS workshop van 17 oktober jl. Ik had vorig jaar november met de vereniging Les Semelles de vent, twee afspraken gemaakt voor twee kookworkshops. De eerste in April was een succes, deze was echter nog geslaagder!
Er hadden zich, ook ik had reklame gemaakt bij o.a. mijn klanten, in het totaal 23 mensen ingeschreven. Ik had van te voren aangekondigd niet meer dan 18 en als er kinderen bij zouden zijn, alleen onder begeleiding van een volwassene. Dit keer waren het er dus een paar meer en moesten we zelfs nog mensen weigeren. Ik had met veel pijn en moeite alle receptuur vertaald. Dat is al een hele klus. Mijn boodschappenlijst aan de secretaresse doorgemaild, zij heeft veel vrije tijd en vond het prima. Zelf alle keukenspullen ingepakt inclusief speciale kruiden en natuurlijk mijn Magimix en bamix Voor mij beiden onmisbaar tijdens dit soort culinaire uitspattingen. Er was me gezegd dat deze keuken beter geoutilleerd was dat die van E. Nou het tegendeel was waar!. De beheerder was een vervelend mannetje die na het pakken van borden en bestek, steevast de kasten weer op slot deed en verdween. Men is hem tot vervelens toe een aantal keren vanuit zijn woonhuis gaan halen omdat we een chronisch tekort hadden aan messen en schalen. In de keuken was het dringen geblazen. Ik had gelukkig twee koekenpannen meegenomen en daar werd zo' n beetje om gevochten! De oven kon het niet aangegaard krijgen , maar het resultaat was echt verbluffend.
In het totaal stonden er 21 gerechten op tafel en 2 grote karaffen met cocktails zonder alcohol.
Het zag er echt voortreffelijk uit. En het smaakte prima!
De journaliste kwam, maakte foto's en ook diverse cursisten wilde een foto met mij naast het buffet!!!! kenjenagaan!
Er was van te voren af gesproken om ook voor de avond een aantal happen over te laten en dus hebben we die weggezet. Daarna kon een ieder aanvallen, er is goed gebruik gemaakt van die gelegenheid. Er werd lekker gesmikkeld.
In november wordt het programma gemaakt voor de volgende agenda en vermoedelijk breiden we het uit tot 3 keer een workshop. Ik vind het prima, wel een klus maar ook wel weer erg leuk.
Het is liefdewerk oud papier, maar ik maak tegelijkertijd wel weer een beetje reklame.
De journaliste had me gebombardeerd tot familielid van de grote HUGO, helaas wij zijn slechts de arme tak met een S.

Geen opmerkingen: