zondag 1 november 2009

Vieze praatjes...................

Al weken spookt het door mijn hoofd.
Maar omdat het een precair onderwerp is, heb/had ik zo mijn twijfels.
Wim zegt dan al gauw:" Moet dat nou?" "Is dat nou nodig?". Dus dat is een van de redenen waarom ik het steeds niet aan durfde. Vandaag trek ik toch de stoute schoenen aan en waag ik het erop......................De sanitaire stop tijdens mijn toernee.
In de zomer is het allemaal niet zo problematisch; er zijn rustige verlaten landweggetjes genoeg, een kwestie van hapkar op de handrem, eruit via de achterdeur en me achter de bosjes verstoppen. Pas de problème dus! Maar nu het killer gaat worden, zijn blote billetjes in het gras niet echt prettig en moet ik bij hoge nood andere maatregelen treffen!
Gelukkig heb ik op de maandag een vast adres, rond de klok van twaalf bij mevr. E.L.
Haar toilet uitgerust met een prachtige foto van een Hop die haar jongen voedt en allerlei barbiepopjes voorzien van een gehaakt rokje waaronder de toiletpapierrol is verstopt. Alles redelijk proper. Dus dat is fijn.
Dinsdag stop ik rond half twaalf altijd bij de familie B. die, terwijl ik haar kamertje 100 bezoek, alvast water opzet voor een kopje thee. De wc deksel zit vastgeplakt met plakband aan het reservoir, meneer B is slechtziende en ik heb zo' n vermoeden dat hij zich anders zou vergissen en ze dus uit voorzorg maar maatregelen hebben genomen! Dus wederom pas de problème.
Woensdag stop ik in BlC bij mevr. L.T. Een vriendelijk dametje op leeftijd, regelmatig tref ik haar aan in tranen of in paniek: ze heeft erg veel hinder van haar buren die haar het leven zuur maken. Na de boodschapjes mag ik daar even naar haar badkamer, Het is er altijd heel hummelig, ze heeft geen huishoudelijke hulp en kan de huishouding niet meer bolwerken, dat is dan ook goed te zien in de badkamer!!!!! De vloer is erg vuil, het toilet daar moet je maar niet op gaan zitten en haar douche, dat is een verhaal apart!!!! Maar een uitkomst bij hoge nood, dat in ieder geval.
Donderdag mijn stop bij het echtpaar G. in V. Vogezen. ( zie mijn klantenkring).
Hun toilet met bloemetjes betegeld, een luchtroostertje waar de laatste tien jaar geen stofdoek meer overheen is geweest, stofdraden en spinnenraggen in de hoeken, een verhoogde wc bril en een wc pot die nog nooit van z' n lang zal ze leven een vleugje bleekwater heeft gezien en waar zelfs Cillit bang een zware dobber aan zou hebben. Maar het biedt uitkomst en dus moet je niet moeilijk doen toch?????? Daarna nog even handjes wassen in het fonteintje, waar twee tandenborsteltjes staan, naast het glaasje met een bovengebitje van mevr. S en de kam van meneer met de grijze haartjes van een maand geleden! Stukje zeep van voor de oorlog. Het zijn toch zulke lieverdjes die mensjes.
Vrijdags is het allemaal niet zo moeilijk: een kort ritje en dus kan ik het vaak uithouden tot thuis.
Toch overkomt het me zo nu en dan toch nog dat ik het niet red, ja en dan is het toch wel eens even lastig. Maar ik word met de week vindingrijker; die megakeukenrollen zijn een uitkomst!

Geen opmerkingen: