zondag 15 november 2009

Annie hou jij mijn tassie.................................

Een van mijn klanten die mij had geadviseerd over te stappen naar een andere verzekeringsmij. en bank, had me een week of wat geleden uitgenodigd voor een groots dinerdansant in BlB.
Wim die niet kan dansen en geen uitgaanstype is wilde niet mee, moet ook ´s morgens weer vroeg uit de veren en dit soort avondjes worden meestal vrij laat, dus vroeg ik vriendin GvB om me te vergezellen.
We spraken af bij de salle de fêtes tegen acht uur, op de uitnodiging stond 20.00 uur vermeld en ik was dus in de heilige veronderstelling dat het dan dus zou beginnen. Daar aangekomen stonden er nog nauwelijks auto´s op het parkeerterrein en vroeg ik me af of er echt wel 250 personen zouden gaan komen. GvB kwam op afgesproken tijd en wij dus naar binnen; de zaal was vrij kaal, nauwelijks gedecoreerd maar er stonden veel grote lange tafels gedekt met het logo van Groupama en meneer C heette ons van harte welkom. We namen plaats en wachtten op de dingen die zouden komen...................... Langzaam, heel langzaam, terwijl de tijd verstreek kwamen de andere gasten de zaal binnen. Tegen half tien! kwam het apero en de daarbij horende zoutjes. Intussen knabbelden en babbelden wij er gezellig samen op los. Er zat niet echt veel schot in het gebeuren. Tegen tien uur werd de avond geopend en begon de band te spelen. Al snel vulde de dansvloer zich en keken wij onze ogen uit naar alle creaties!!!!!! Je houdt het allemaal niet voor mogelijk hoe sommige dames zich uit kunnen dossen. Van vreselijk ordi tot grand gala! Er werd dankbaar gebruik gemaak van de dansgelegenheid, zelfs toen het voorgerecht (eindelijk!) geserveerd werd, danste men driftig voort, tango's, tcha tcha tcha's, foxtrotten enz. Leuk om te zien en mijn beentjes hadden maar wat graag meegedaan, maar er was/waren geen partners in onze buurt. Helaas dus. Omdat G zondagochtend vroeg naar PB wilde vertrekken kreeg ze het tegen elven toch wel een beetje benauwd. Ik hield een serveerster aan en vroeg of ze haar niet alvast het hoofdgerecht kon brengen i.v.m de tijd. We kregen dus beiden het hoofdgerecht en aten dat lekker op, we hadden tenslotte er voor betaald! Om solidair te zijn stapte ik met haar op, we haalden onze jassen in de vestiaire en wilden meneer C gedag zeggen. Hij was uiterst verbaasd dat wij al weg wilden. Ik legde de situatie aan hem uit en kwam er tenslotte niet onderuit om mijn jas weer op te gaan hangen en plaats te nemen aan zijn tafel, na G gedag te hebben gezegd. Ik kwam naast een tandenloos meneertje te zitten en tegenover me een deftige dame. Het orkest kondigde de "Madison" aan en de deftige dame sleurde me mee de dansvloer op. Daar stond ik temidden van allemaal vrouwen, de heren hadden zich wijselijk teruggetrokken, en leerde ik in 2 minuten de Madison!!!!!! Leuk dus.
Tussen al die 250 mensen had ik nog nauwelijks een bekende gezien, dit waren veelal mensen uit de omstreken van B. Ik spotte een klant en mijn collega/concurrent de groentenboer, die met een partner geen dans oversloeg. De kaas en sla werden uitgeserveerd, ik kreeg nog een glas rode wijn aangeboden, maar had geen BOB en moest dus voorzichtig zijn. Opaatje naast me bleek klant te zijn van mijn collega van Disal! en praatte honderuit. Ik werd op mijn schouder getikt en................................................ CT de groentenboer vroeg me ten dans.......... wauw dus!
De beentjes van de vloer, na twee foxtrotten en een kort gesprekje, zat ik weer op mijn stoel. (stiekem toch wel een beetje blij, toch nog gedanst te hebben) Ik kondigde aan nu toch echt naar huis te willen, het was inmiddels kwart over een, dus zo gezegd zo gedaan.
Een hele ervaring rijker dus, volgende keer een royaal uur later dan de uitnodiging arriveren en een danspartner mee want op z' n moeders, oftewel samen met G walsen dat is niets voor mij!!!!
Of Wim zover krijgen dat hij toch nog een keer mee zal gaan voor een cursus serie danslessen!!!!!!

Geen opmerkingen: