zaterdag 28 november 2009

De Mexicaansegriep/ prik......

Ongeveer 48 na het krijgen van het vaccin tegen de fameuze grippeA, zit ik een beetje bij te komen achter de PC. Jeetje het viel me tegen zeg!. Heb ik al die afgelopen jaren dat ik een griepprik kreeg, omdat ik vanwege mijn COPD in een risicogroep val, nooit ergens last van gehad, zoveel vervelende gevolgen had deze prik voor me. Ik had van la République Française een oproep gekregen, wellicht vanwege mijn beroep, dat is me nog niet helemaal duidelijk. Helaas was het centrum voor het halen van deze inenting helemaal in Chaumont en omdat de enting bestaat/bestond uit twee injecties had ik daar weinig zin in, twee keer 50 km vv. op eigen kosten; wat een onzin. Ik rijd iedere donderdag naar Epinal en had onderweg in Vittel een bewegwijzering gezien naar een vaccinatiecentrum, dus besloot ik jl. donderdag de paparassen mee te nemen en op de terugweg daar te stoppen. Zo gezegd, zo gedaan! Wat een bureaucratie was het allemaal weer. Eerst een formulier met vragen beantwoorden, dan een bezoek aan een dokter die weer van alles wilde weten en toen naar de ruimte waar de prik werd gegeven. Daar stond een team van 6 verplegers/sters te wachten. En kreeg ik de prik! Ik voelde meteen al een harde schijf in mijn linkerarm daar waar geprikt was. Reed weer naar huis en had absoluut geen fut meer om de levering in de hapkar te zetten. Het was ook nog een hondenweer dus, dat liet ik voor vrijdagochtend. Ook toen al niet echt veel fut, dus het hoognodige ingeladen en op pad. Gelukkig een korte dag en ik bemerkte al onderweg dat ik me steeds lustelozer ging voelen. Heb met pijn en moeite iets te eten op tafel gezet en ben mijn bed in gekropen, had echt de zelfde verschijnselen als van een heuse griep: rillerig, hoofdpijn, spierpijn al met al zo slap als een vaatdoek. Met de hittepit al snel in slaap gevallen en vanochtend nog steeds zo gammel als een deur! Mijn huisarts gebeld en gevraagd of ik een paracetamolletje mocht innemen, dit was volgens hem geen probleem. Hij vertelde dat het een veel voorkomend verschijnsel is/was en dat het normaliter 48 uur zou duren. En nu intussen dus 48 uur later gaat het inderdaad beter. Heb weer wat fut, ben weer op een normale lichaamtemperatuur en lijk het ergste achter de rug te hebben.
Marieke staat dit alles ook te wachten, zij heeft volgende week op school de inentingprocedure, wij hebben voor haar gekozen deze prik te halen. Geen idee of het wel of niet verstandig is. De meningen zijn enorm verdeeld. Tevens gaan de geruchten dat een tweede enting misschien niet meer nodig is. We moeten de pers in de gaten houden anders binnen 3 weken de tweede enting halen. Is het allemaal overdreven????? Teveel commerciële belangen?????Wie zal het zeggen????

Geen opmerkingen: