maandag 7 december 2009

14 Crea-bea's op een zaterdagmiddag..................

Jl. zaterdag, 5 december vierden we geen pakjesavond, jammergenoeg want ik heb wel wat met tradities. Maar Marieke hoort niet meer bij de "gelovigen" en dus hebben we het afgeschaft en wachten nu dus op de Kerstman. Op de agenda stond voor die zaterdag een workshop" Déco Noël" met /voor /van de semelles de vent. Ik was al dagen in mijn hoofd bezig met het hoe, wat en waarmee en had via een Internet shop leuke ijzeren frames besteld, rendiermos en decoratiemateriaal. Het was al en met een dure grap, vooral vanwege de portokosten. Maar het zag er allemaal goed en verzorgd uit toen het aankwam. Ik was uitgegaan van maximaal 18 deelnemers. Er was een oproepje in de krant gepubliceerd en dus kon ik niet veel anders doen dan afwachten! Tijdens mijn ritjes in de hapkar, zocht ik intussen naar bruikbaar materiaal en had ik bij een van mijn klanten gebietst om hulst met bessen. Toen ik dinsdag met de snoeischaar aankwam, had mevrouw P. het werk al gedaan en stond er een sinaasappelkistje vol geknipte, prachtige hulst voor me klaar. Wat benne ze toch lief allemaal! Ik had zaterdags daarvoor tijdens de drumles van Marieke gezien dat er op de promenade de Cona in B. heel veel mos op de muurtjes lag en er in dat bos veel verschillende naaldbomen stonden dus daar reed ik vrijdag middag met mijn AH tas en de snoeischaar heen en knipte van alles wat. Met een slagersmes sneed ik de mos van de muurtjes en legde dat zorgvuldig in een kartonnen doos.
Zaterdag ochtend eerst nog even mijn Engelse leerling. ( Hij heeft erg veel verzuim; zijn dochtertje van vier blijkt sinds een aantal weken diabetes te hebben en dus ligt het hele huishouden op zijn gat. Zo sneu allemaal, hebben ze een prachtig huis en overkomt hen dit. Het valt niet mee zo bleek zaterdag, ze krijgen haar bloedsuikerspiegel niet stabiel en dus zijn ze dag en nacht met haar in touw. Zijn hoofd staat nauwelijks naar Engelse les, maar de cursus is al twee keer verlengd en we gaan het niet redden die 40 lessen van 1 uur voor de maand februari!!!!! jammer want het is een leuk zakcentje!)
Daarna snel naar huis even een snelle boterham en alles ingeladen, het was een flinke hoeveelheid materiaal. Het aantal deelnemers was me doorgegeven; 11 personen en geen geld in kas om me de rest van de onkosten te vergoeden!!! balen dus. Maar ja.......
Uiteindelijk waren er 14 personen en een aantal hadden ook natuurlijk materiaal meegenomen, daaraan dus geen gebrek. Ik had er bewust voor gekozen géén voorbeeld te maken; anders zouden er waarschijnlijk 14 identieke klokken aan het eind van de middag hebben gestaan en dat is niet mijn stijl! Dus iedereen is lekker crea-bea bezig geweest na mijn tekst en uitleg. Het was heel geanimeerd en de resultaten echt heel erg leuk. Iedereen dik tevreden, met het eindresultaat op de foto voor le journal de la Haute Marne. Meestal duurt het wel een kleine week voordat het daadwerkelijk in de krant staat. Het is me dus nu al een paar keer overkomen dat ik door mijn klanten erop wordt geattendeerd, dat ze me hebben herkend. Ik ga nog beroemd worden als ik niet uitkijk. Zodra ik de foto ter beschikking heb zal ik hem in het album laten plaatsen door Manon. Ik heb genoeg materiaal over voor de decoraties in ons eigen huis, maar we vragen ons af of het wel verstandig is de kerstboom op te tuigen; grote kans dat ie 5 minuten later is afgetuigd door die kleine Emo, want slopen kan ie als de beste!!!! Voorlopig maar even uitstellen en houd ik me bezig met de 3 klokken die over zijn. Ben ook op zoek naar lampjes op 12 volt voor in mijn hapkar, waar zou ik die kunnen kopen???? Truckers....... als jullie iets weten dan graag! Ik wil de boel een beetje opleuken in de kar en ga me ook nog uitsloven voor een kleine attentie voor mijn klanten. Vorig jaar was dat echt een succes.

Geen opmerkingen: