woensdag 30 december 2009

Ik zag een muis................. waar?

Tijdens de extreem koude dagen van de afgelopen week is er al een aardig voorraadje hout verstookt, het blijft vervelend om de balkjes voor de kachel aan te slepen vanuit de stal. We hebben nog geen passende oplossing daarvoor gevonden, behalve een boodschappentas vullen, zodat je wat minder vaak hoeft te lopen. Iedere keer als ik in de stal kwam, hoorde ik geritsel en wat bleek een klein muisje deed zich tegoed aan de reeds gekraakte noten van vorig jaar die daar in een zak op de grond stonden. Maar ach, zolang hij in de stal zat vonden we het wel prima! De katten houden we toch al angstvallig weg, want anders gebruiken ze de stal als kattenbak
en dat is nou niet echt zo fris.
Wim maakte de zolderkamer in orde voor de komst van Manon en Gino, we kochten op koopzondag een bed bij Ikea en ik heb met wat meubeltjes en decoratie de kamer provisorisch ingericht. De wandbekleding en vloerbedekking is van later zorg.
De zibro neergezet voor wat verwarming; het leek wel een gastenkamer in een B&B!!!!!! (zie foto's) Een verrassing voor hen want ze waren van dit alles niet op de hoogte. Leuk dus.
Het weer bleef slecht en na mijn bijna fatale glijpartij bleef ik ook woensdag na een poging weer thuis, het was niet te doen, dus jammer dan. Wat een topweek had moeten worden werd een regelrechte ramp. Intussen profiteerde ik van mijn vrije tijd en maakte ik het huis met bezem en dweil spik en span. Ineens kwam het muisje in de nieuwe huiskamer boven de vloer en dat was niet de bedoeling. 's Avonds presteerde hij het ook nog om in de huiskamer te komen snuffelen. Kruimel had hem in de gaten maar kreeg hem niet te pakken!
Donderdag kon ik gelukkig gewoon mijn rit doen en deed de boodschappen voor de kerst bij Carrefour in Vittel. Manon had aangegeven het liefst draadjesvlees te eten (niet echt een kerstmaal, maar met een recept van Koken met Herman den Blijker werd het toch een lekker stoofpotje) Thuisgekomen meteen aan het kokkerellen gegaan in afwachting van M&G.
We hebben een heel gezellig lang weekend met elkaar gehad. Zaterdag gingen we naar Dijon en trakteerden ze ons op een lekker etentje in een heel gezellig restaurantje, een stek om in gedachten te houden. Ook brachten we een bezoek aan een collega tatoeerder in D. Daar probeerde G. wat platen te verkopen en tegelijk aan ons te laten zien hoe dat werkt, misschien kunnen we tzt daar nog een kleine bijverdienste uit slepen!!!!
Zaterdagmiddag kreeg ik een telefoontje van een klant, haar zoon zocht een chauffeur voor een rit naar het vliegveld in Metz-Nancy. Een leuke schnabbel voor Wim voor de zondagmiddag! 's Avonds besloten we op tijd naar bed te gaan. tegen enen werd ik wakker, ik hoorde geritsel, geknaag en gekraak...
en wat bleek....
zat die muis op het hoofdeind van ons bed aan het suikerhart te knagen wat ik voor Wim had gekocht met Sinterklaas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik was verbijsterd.
Muis schrok ook van mij en rende naar de woonkamer, slaapkamer deur dicht gedaan en weer in slaap gesukkeld. Om twee uur stormde Marieke de slaapkamer binnen met haar telefoontje in de hand, ze had een foto gemaakt van haar prullenbak want muis was er in gevallen en daar was ze wakker van geworden.
Bang was ze niet, nee sterker nog of we geen kooitje hadden om hem in te doen. Nou mooi niet!. Volgende dag op zoek naar gif, want ik vond het wel welletjes, toen hoorde ik geritsel en geknaag in de zakken van het gescheiden afval en dus hebben Wim en ik de zakken maar buiten voor de deur neergezet.
Nala de kater van de buren had al vrij snel in de gaten dat er wat te halen viel en die ging meteen op jacht. Of hij hem ook echt te pakken heeft gekregen weet ik niet, ik ben maar weggegaan en heb niet verder gekeken, als muis het heeft overleefd is ie vast en zeker weer ergens naar binnen gekropen kieren genoeg. Dus wie weet komen we hem binnenkort weer tegen!

Geen opmerkingen: