zondag 10 januari 2010

Mijn pensioen"gat".............

Sinds een paar dagen is het mijn liefhebbende echtgenoot in zijn bol opgekomen, dat ik straks als ik 65 zal zijn, het aan hem te danken zal hebben dat ik überhaupt zal kunnen stoppen met werken! Aangezien hij zo'n stuk jonger is en nog jaren zal moeten werken, heeft hij het idee dat hij dus degene is die mijn pensioengat zal moeten dichten!!!!!!!!
Dit alles is in zijn bol opgekomen nadat Manon een kleine opsomming had gedaan, wat ik eventueel zal gaan ontvangen en we begrepen dat het een miniembedrag zal zijn en dat het dan dus wel eens knap lastig zal gaan worden om daar van te kunnen leven. Manon heeft dan nog geen rekening gehouden met de door mij in Frankrijk opgebouwd pensioen, alhoewel ik het idee heb dat ik in die 10 jaar ook geen wereldbedrag zal hebben opgespaard.
Wim is mij dus,vanaf het moment dat hem eea is duidelijk geworden, continu aan het stangen.
Hij vergeet alleen dat in de jaren na de geboorte van Marieke, HIJ degene was die ouderschapsverlof opnam en een halve baan had terwijl IK fulltime werkte!!!! Als ik straks pensioengerechtigd zal zijn, mag hij aan de bak!!!!!! Gelukkig zijn we aan elkaar gewaagd en weet de een voor de ander wie, wat zegt! hahahahaha.
Hij stangt ook Marieke, want in Frankrijk is het nog steeds te doen gebruikelijk dat de kinderen voor hun ouders zorgen, als de ouders dit zelf niet kunnen. Marieke heeft zoiets van............. Ja sorry hoor daar ga ik niet aan beginnen!!!!!!
In gedachten houdt hij zich dus al bezig met de verkoop van dit huis, in de hoop er wel het vruchtgebruik van te krijgen en er in te kunnen blijven wonen totdat.......
Ook dat is iets wat in Frankrijk vaker voor schijnt te komen.....
Of misschien ergens anders een klein huisje te huren.
Maisoncelles is tegen die tijd volgens hem uitgestorven, de huidige bewoners waarvan velen al op zekere leeftijd, zullen er tegen die tijd niet meer zijn. De jongelui zijndan naar de grote stad vertrokken.
Of misschien moet hij dan maar terug naar................
Of misschien ben ik wel in staat om langer door te blijven werken.........
Want tegen de tijd dat hij 65 zal zijn, is er vast en zeker geen pensioen meer,
Heeft ie straks 45 jaar gewerkt voor NOP.
Hij staat net over mijn schouder mee te lezen en vind dat ik te negatief ben over hem, wat zullen al die lezers wel niet van hem denken! Gelukkig moet hij er zelf ook om lachen. Maar of ik maar wel even in de gaten wil houden dat het een serieus probleem zal zijn!!! Dus lieve allemaal:
als jullie ons giro nummer willen voor de actie: "HELP WIM AAN ZIJN PENSIOEN"dan doe ik dat graag.

Geen opmerkingen: