vrijdag 19 maart 2010

Een krantenberichtje van 09-03-2010


Denise André nous a quittés
Madonne-et-lamerey Nous apprenons le décès, dans sa 92e année, de Denise André, survenu dimanche au cours d'une courte hospitalisation à l'hôpital Jean-Monnet d'Epinal. Denise était née le 6 octobre 1918 à Madonne-et-Lamerey...
Tijdens mijn rit van afgelopen donderdag kwam ik in Vaubexy de
verpleegster tegen, die ik bij mijn laatste bezoekje aan mijn "vriendinnetje" mevrouw André ook had ontmoet. Ik vroeg haar hoe het met mevrouw A. was en toen vertelde ze me, dat mevrouw zondag na haar attakje was overleden. Eigenlijk, diep in mijn hart, had ik al zo' n vermoeden dat ze het niet zou redden maar had het min of meer verdrongen. Tijdens mijn ongeluks donderdag was ik niet meer aan de laatste klantjes toegekomen en dus nergens van op de hoogte. Het was dus even slikken om te horen dat ze inmiddels al begraven is. Ik zal haar missen, ze heeft me altijd met heel veel warmte ontvangen en we hebben samen vaak pret gehad. Soms voelde ze zich schuldig dat ze geen boodschappen nodig had en hoopte dat ik toch de volgende week gewoon weer langs zou komen, " sans rancune?" vroeg ze dan. Wat zal er met haar 9 katten gebeuren, die mijn claxon ook herkenden en op het trottoir op me zaten te wachten???? Gelukkig heb ik een klein aandenken aan haar namelijk onze EMO.

Geen opmerkingen: