zondag 13 juni 2010

Afscheid,

Vandaag zondag 13 juni zijn Wim en ik in Schiedam, Wim kijkt voetbal en ik maak even gebruik van de computer van Manon. Morgen is de uitvaart van mama. Wat een geluk dat we in M. internet hebben. Ik heb net als bij het overlijden van mijn lieve tantetje veel via mail kunnen regelen. Toen woensdagnacht het telefoontje kwam van mevr. J dat mama vredig was ingeslapen moest er toch veel geregeld worden. Dankzij mail heb ik de rouwkaart kunnen opstellen, de wensen bij de uitvaartverzorger neer kunnen leggen en nu is het slechts wachten op het definitieve afscheid. Zoals ik al in mijn stukje heb geschreven, welke ik voor wil lezen, is het eigenlijk geen afscheid, dat hebben we al lange tijd geleden gedaan voordat die onzekere verwarring toesloeg en mama veelal in een andere wereld leefde. Marieke is in Fr. gebleven zij vertrekt morgen op kamp naar de Jura met school en heeft op haar eigen manier het overlijden van oma een plek gegeven. We hopen dat ze daar later geen spijt van gaat krijgen, maar ze is mogen we hopen, oud en wijs genoeg. We hebben geen idee hoeveel mensen we kunnen verwachten, veel adressen heb ik kunnen vinden, hopen dat we niemand zijn vergeten. Er blijft dus nu aan de kant van de familie Veltman niet veel over. Slechts onze familie in Amerika en Canada. Wie weet gaan we die ooit nog weer een keer ontmoeten. Ik zei tegen Marieke dat ik nu "wees"was geworden, zij vond dit maar gek en zei:" nee joh je bent nu Weessenior!" klinkt wel bijzonder. Ze heeft een gedicht voor oma geschreven, in het Engels, misschien dat Manon dat morgen voor wil lezen. Ik heb mooie muziek uitgezocht, bloemen besteld. Nette kleding hangt klaar. Knoop in mijn maag en sinds gisteren weer opvliegers. Het bewijs dat ik F. mocht verlaten heb ik vrijdag jl. bij de Secu opgehaald. Ik ben in de ziektewet en mag dan niet zomaar zonder toestemming weg, zou anders ook niet doorbetaald worden. Achterlijke bureaucratie! Nog geen cent ziekegeld ontvangen, want het dossier was niet compleet, maar wel even zelf langskomen met een brief van de huisarts. Moet als we thuis zijn naar een reumatoloog, er zit een wervel dwars en er is artrose geconstateerd.

Geen opmerkingen: