vrijdag 31 december 2010

Jaarwisseling,

Vandaag, 31 december 2010, Oudjaarsdag dus ben ik vroeg uit de veren. Floyd mag na het vierde ongelukje op het dekbed niet meer in de slaapkamer. Een dekbed van 240x 200 gaat niet in onze wasmachine en dat betekent dan een ritje naar de wasserette in MlR. Op zich niet echt verschrikkelijk (eigenaresse is een leuk mens)maar er hangt ook een aardig prijskaartje aan. Niet zo zeer het wassen; maar het drogen hakt erin. Laatste keer dacht ik dat ik het langgenoeg had laten draaien, maar toen ik thuiskwam was het dus nog aardig vochtig en waar laat je zo'n ding! Dat was dus meteen het besluit: over en uit niet meer op bed met die hond! ( hoort natuurlijk volgens de wet van Bartje so wie so niet) Het gevolg is echter dat wanneer Wim de deur uitgaat, Floyd in alle staten is en blijft janken en krabben aan de keukendeur, gisteren heb ik het niet gemerkt vanochtend kon ik het na een uur niet meer volhouden en ben maar uit bed gestapt. Ik heb ondanks mijn bezoek aan de tandarts woensdagochtend nog steeds last van mijn ontstoken kies en de smaak van zwaar gerookte haring blijft aanwezig, vreselijk vies! Mag maandagmiddag terug komen en hoop dat ze me dan van de smaak en de zeurderige pijn afhelpt. De weg woensdag was bijna niet te doen, voor de deur van het centre medical was het echt rampzalig! één ijsbaan,levensgevaarlijk! Nu is het aardig aan het dooien geweest en heeft het vannacht niet echt hard gevroren dus de wegen zijn te doen.
Ik ga straks eerst boodschappen doen en dan natuurlijk traditiegetrouw oliebollen bakken. Manon heeft twee pakken mix opgestuurd. Wim en Marieke kijken er al naar uit, vorig jaar waren we ziekies en toen gingen ze voor het grootste gedeelte de vriezer in. Ik vind het ieder jaar weer een rot klus, alles stinkt tot in je poriën en dan heb je al bijna geen trek meer. Wim is er zoals ieder jaar op tegen om de bollen uit te delen aan de buren, hij eet ze natuurlijk het liefst zelf op! En dan vanaf maandag gaan we aan de lijn!
*stoppen met al die kaakjes, toetjes, koekjes, ontbijtkoek, chips, slagroom, mayo, chocolademelk en andere zoete en zoute troep. Het wordt te dol, we puilen uit onze kleren. Wim heeft als excuus dat hij niet drinkt en niet rookt en verder niets heeft dus dat is zijn vrijbriefje, maar ik, ik doe dus mee sinds ik niet meer werk en merk dat het de spuigaten uitloopt.Als erniets in huis is ga ik bakken, want het is zo ongezellig niets bij de thee! Maar wij drinken wel 12 kopjes pp op een dag en dat is dan dus ook minstens 10 koekjes! Wim loopt langs de kast en stopt er 2 of 3 in zijn zak. Als hij zijn spulletjes klaar zet voor 's ochtends neemt ie nog even een grote lik uit de pindakaas pot! Ja dan weet je het dus wel. Vanaf maandag dus alleen maar in het weekend en door de week: fruit! REGIME dus!!!!!
NB: sims3 werkt nu na heel veel gedoe, Marieke dolblij.

Geen opmerkingen: