zondag 26 december 2010

Een witte tweede Kerstdag,


Ja een tweede kerstdag zoals we kennen in Nederland, dat bestaat hier niet! Het is dus een doodgewone zondag, die ook doodgewoon begon. Wim om half zes eruit en rende Floyd meteen de slaapkamer in en kroop op bed en slaap ik normaliter nog even verder: maar dit keer dus niet....... want er knaagt weer een beest(je) onder het laminaat!!! ik keek net nog op de blog van vorig jaar december en toen was er ook een muis die ons bezig hield. Nu dus weer, heel fijn en aangezien er overal plinten op zitten is er geen gaatje om gif te strooien, dus ben ik bang dat we voorlopig niet van het beest af zijn.Vannacht heeft het enorm gevroren, volgens de meteo min 17het is dus gevaarlijk op straat, Floyd heeft me gisteren in zijn enthousiasme van het rennen door de sneeuw al omvergetrokken, niet expres natuurlijk maar mijn schoenen hebben weinig profiel en het is spekglad. Zou van die ijzertjes onder moeten binden, maar waar koop je die hier???????
Inmiddels wordt de lucht strakblauw en zie ik een zonnetje schijnen op het dak van het huis van de overburen! Het wordt vast een prachtige, maar ijskoude gure dag.
Gisteren was het grauw en ongezellig, zo ook de stemming hier in huis. De kerstkadootjes vielen bij ons allemaal in de smaak; helaas voor Marieke was het Sims3
spel niet te spelen, zelfs niet nadat we speciaal een videokaart in de pc hadden laten zetten, dus dat was echt balen voor haar. Ze is samen met ondersteuning via de pc bijna de hele middag bezig geweest zonder resultaat en dat maakte de sfeer er niet beter op. Toen ook de chocolade in de chocoladefontein niet goed gesmolten was maar ging korrelen, sloegen ongeveer de stoppen!!!!! Dus van een vredige kerstsfeer was nauwelijks meer sprake.
Wim heeft sinds een paar weken zijn zinnen gezet op het herbouwen van een modelspoor baan en zijn kerstkadootjes vielen erg in de smaak, ik had via ebay nl. een paar huisjes gekocht en een wagon. We kunnen dus lekker gaan knutselen om de huisjes in elkaar te zetten. Ik heb me van de week al geamuseerd met het kerkje, maar Wim is niet tevreden; volgens hem staat de kerktoren scheef!!!!Hij wil het eigenlijk gewoon liever zelf doen en vertrouwd het niemand anders toe. Dat kan dus nog wat worden als Marieke er ook aan mee zou willen helpen.

Geen opmerkingen: